Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Nawiguj w górę
Logowanie
Study in English Uniwersytet Trzeciego Wieku E-learning Szkolenia korporacyjne Kursy językowe Studia MBA Studia doktoranckie Studia podyplomowe Studia magisterskie Studia licencjackie Kursy przygotowawcze Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy Akademia Młodego Ekonomisty
Jesteś tu: Oferta SGH > Polski
 

 

 
czesne:

​Opłata za całość studiów wynosi 7500 zł (istnieje możliwość wpłaty w dwóch ratach: 5000 zł i 2500 zł).

:: Numer rachunku ::

Indywidualny dla każdego słuchacza numer konta bankowego generowany jest w Informatycznym Systemie Studiów Podyplomowych (ISSP).

(w przypadku wpłaty w ratach prosimy o dopisanie "I rata" lub "II rata").

termin uruchomienia studiów:

Edycja VIII zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2016/2017, zajęcia rozpoczną się 22 października 2016 r.

termin zapisów na studia:

Rekrutacja na VIII edycję studiów jest obecnie prowadzona.

REKRUTACJA ONLINE

czas realizacji:
studia dwusemestralne
organizacja zjazdów:

​Studia są uruchamiane zawsze w semestrze zimowym. Zajęcia rozpoczynają się w październiku danego roku, a kończą w lipcu następnego roku.

Wszystkie zajęcia odbywają się wyłącznie w soboty i niedziele.

Planowany harmonogram zjazdów – edycja VIII

Semestr zimowy:
1. 22-23.10.2016 r
2. 26-27.11.2016 r.
3. 10-11.12.2016 r.
4. 21-22.01.2017 r.
5. 04-05.02.2017 r.

Semestr letni:
1. 04-05.03.2017 r.
2. 01-02.04.2017 r.
3. 22-23.04.2017 r.
4. 20-21.05.2017 r.
5. 10-11.06.2017 r.
6. 24-25.06.2017 r.

opis:

Instytut Ekonomii Politycznej, Prawa i Polityki Gospodarczej, Zakład Prawa Gospodarczego uruchamia kolejną edycję Podyplomowych Studiów Zarządzanie Biznesem Medycznym. Studia są skierowane do szeroko pojętego sektora medyczno – farmaceutycznego.

cel studiów:

​Celem studiów jest przekazanie słuchaczom – osobom działającym w szeroko pojętym sektorze farmaceutycznym i medycznym - kompleksowej i wieloaspektowo poszerzonej wiedzy menedżerskiej z zakresu finansów, zarządzania, prawa, marketingu oraz kierowania ludźmi, co umożliwi im swobodne pełnienie wszelkich funkcji menedżerskich oraz wykonywanie związanych z tym zadań w nowoczesnych przedsiębiorstwach, działających w warunkach gospodarki konkurencyjnej.
Dążenie do realizacji kompleksowego, posiadającego walor praktyczności programu, obejmującego zagadnienia, które stwarzają w praktyce istotne trudności, wywołało konieczność jego podzielenia na wiele specjalistycznych wykładów, prowadzonych przez najlepszych specjalistów wywodzących się zarówno ze Szkoły Głównej Handlowej, jak i innych ośrodków akademickich oraz praktyki gospodarczej.
Wysoką renomę i uznanie potwierdzają uzyskiwane od absolwentów wyniki badań ankietowych wskazujące na bardzo wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny studiów.

STRONA PROGRAMU

sekretariat studiów:

​Informacji udziela i zapisy przyjmuje:
dr Marcin Mikołajczyk
telefon: 697798964
e-mail: marcin.mikolajczyk@sgh.waw.pl 

Dokumenty proszę przesyłać pocztą na adres Zakładu Prawa Gospodarczego z dopiskiem Podyplomowe Studia Zarządzanie Biznesem Medycznym.

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Zakład Prawa Gospodarczego
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa 

telefon: 225649318
telefax: 225649317

program realizuje:
KZiF - Kolegium Zarządzania i Finansów
język wykładowy:
polski
program studiów:

​Blok I – Problematyka ochrony zdrowia - 20 h

  • Organizacja „ochrony zdrowia” - historia i teraźniejszość
  • Organizacja ochrony zdrowia na przykładzie wybranych krajów
  • Prawo medyczne – podstawowe regulacje i akty prawne
  • Finansowanie świadczeń zdrowotnych - doświadczenia polskie i modele zagraniczne
  • Zarządzanie zakładem opieki zdrowotnej; wyzwania, możliwości i ograniczenia
  • Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia, TQM procesy decyzyjne
  • Rola, znaczenie i prawa pacjenta – ograniczenie systemu czy katalizator rozwoju?
  • EBM i HTA narzędzia obiektywizacji procesów decyzyjnych
    IT w ochronie zdrowia
  • Polityka lekowa państwa, miejsce NFZ w relacjach przemysł farmaceutyczny świadczeniodawcy, znaczenie aptek dla systemu ochrony zdrowia

Blok II - Zarządzanie - 20 h

  • Analiza otoczenia
  • Formułowanie strategii
  • Strategia błękitnego oceanu
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu
  • Realizacja strategii 
  • Zarządzanie personelem, motywowanie i tworzenie zaangażowania pracowników
  • Tworzenie środowisk innowacyjnych w organizacji i zarządzanie innowacjami
  • Budowanie relacji wewnątrz organizacji – analiza klientów wewnętrznych

Blok III - Finanse przedsiębiorstwa - 15 h

  • Cele przedsiębiorstwa a równowaga finansowa
  • Decyzje finansowe a pozycja finansowa przedsiębiorstwa
  • Ocena progu rentowności a podstawowe strategie finansowe 
  • Powiązanie zadań operacyjnych i długookresowych
  • Podstawy metody budżetowania przedsiębiorstwa
  • Organizacja budżetowania dystrybucji 
  • Zarządzanie płynnością finansową a kapitał pracujący 
  • Podejmowanie decyzji inwestycyjnych - ocena efektywności i ryzyka 
  • Kalkulacja kosztu kapitału
  • Kształtowanie struktury kapitału a wartość firmy

Blok IV - Psychologia biznesu - 30 h

  • Organizacja- misja, kultura, rozwój
  • Misja, cele i strategia w organizacji 
  • Kształtowanie kultury organizacji
  • Organizacje uczące się (OU)
  • Kierowanie zmianą w organizacji
  • Zmiana w rozwoju organizacji
  • Proces i etapy zmiany
  • Uczestnicy zmian w organizacji
  • Pokonywanie oporu wobec zmian
  • Opór przed zmianami
  • Pokonywanie barier wprowadzania zmian
  • Komunikowanie zmian w organizacji
  • Ograniczanie rozmiaru stresu związanego z wprowadzaniem zmian
  • Umiejętność negocjowania jako kluczowa kompetencja członków organizacji
  • Psychologiczne fazy negocjacji – dynamika procesu
  • Negocjacje w praktyce
  • Obrona przed manipulacją

Blok V - Prawo – 30 h

  • Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej
  • Spółka handlowa jako forma organizacyjno-prawna przedsiębiorstwa
  • Prawo farmaceutyczne
  • Regulacje prawne sektora farmaceutycznego
  • Wprowadzenie do obrotu produktu leczniczego 
  • Obrót produktami leczniczymi
  • Nadzór nad rynkiem farmaceutycznym 
  • Ochrona własności przemysłowej produktów leczniczych
  • Odpowiedzialność karna na gruncie prawa farmaceutycznego 
  • Własność przemysłowa
  • Patenty i wyłączność danych 
  • Podstawy ochrony patentowej leków 
  • SPC - dodatkowe prawa ochrony - zakres i aktualna praktyka Urzędu Patentowego 
  • Porozumienie TRIPS
  • Znaki towarowe 
  • Nazwy leków 
  • Posługiwanie się w reklamie leków oznaczeniami chronionymi
  • Kryteria wyboru nazw leków 
  • Nazwy leków a domeny internetowe 
  • Wytyczne URPL w zakresie nazewnictwa leków 
  • Import równoległy leków

Blok VI - Marketing - 25 h

  • Wyzwania współczesnego biznesu a działalność marketingowa firm
  • Marketing a sukces rynkowy przedsiębiorstw (analiza przypadków)
  • Źródła przewagi konkurencyjnej firm na rynku polskim
  • Koncepcja i pojęcie marketingu – wrażliwość rynkowa przedsiębiorstwa
  • Cechy marketingowej orientacji firmy (case-study)
  • Źródła krytyki i zarzuty wobec tradycyjnego marketingu
  • Współczesna rola i zadania marketingu w firmie
  • Budowanie i dostarczanie wartości dla klienta - nowe podejście do myślenia o rynku i marketingu
  • Pojęcie i cykl planowania i zarządzania marketingiem – plan marketingowy (struktura, cele)
  • Narzędzia analiz marketingowych (wskaźnikowa, SWOT, BCG, GE itp.)
  • Rola i proces budowania wiedzy rynkowej
  • Narzędzia i metody badan rynku
  • Misja, cele i strategie marketingowe – podstawowe narzędzia
  • Strategia konkurencji
  • Segmentacja i pozycjonowanie – koncepcja USP
  • Strategiczny a operacyjny marketing - Koncepcja 4P, 5P i 7P
  • Marketingowe postrzeganie produktu a polityka produktu
  • Proces i narzędzia komunikacji rynkowej
  • Polityka cen
  • Proces i metody dystrybucji towarów

Blok VII - Public relations (PR) - 20 h

  • Public Relations - podstawowe pojęcia, źródła, funkcje społeczne, podstawy psychologiczne
  • Podstawy komunikacji społecznej. 
  • PR korporacyjny a PR produktowy. 
  • Wykorzystanie Internetu w PR. 
  • Kreowanie wizerunku osoby, firmy, produktu. 
  • Komunikacja kryzysowa. 
  • Media Relations. Zasady współpracy ze środowiskiem dziennikarskim. 
  • Prawo prasowe i prawo autorskie. 
  • Monitoring mediów. 
  • Projektowanie strategii komunikacyjnych i kampanii PR oraz ich realizacja. 
  • Redakcja tekstów PR. 
  • Przygotowanie konferencji. Press kit. Biuro prasowe. 
  • Konferencja prasowa – symulacja. 
  • Organizacja imprez – events PR. 
  • Sponsoring. Negocjacje. 
  • Warsztaty medialne. Techniki wystąpień publicznych, przemawiania i prezentacji. 
  • Język wypowiedzi publicznej, manipulacje językowe. Sztuka prezentacji i autoprezentacji.

    Program studiów obejmuje łącznie 160 godzin zajęć dydaktycznych.

    Dodatkowo program zawiera warsztaty z biznes planu oraz spotkania seminaryjne.
wykładowcy:

​Wykładowcami studiów są renomowani pracownicy naukowo-dydaktyczni m.in.:

  • Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie,
  • Uniwersytetu Łódzkiego,
  • Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego

    a także wybitni praktycy związani z rynkiem m.in.:
  • KONDRAT Kancelaria Prawno-Patentowa,
  • Medyczny Zakład Leczniczy „Uzdrowisko Nałęczów S.A.”
  • Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty

Lista wykładowców studiów:

  • dr hab. Tomasz Siemiątkowski prof. SGH, adwokat
  • dr hab. Maria Aluchna prof. SGH
  • dr hab. Robert Kozielski prof. UŁ
  • dr hab. Tomasz Cicirko prof. SGH
  • dr hab. Rafał Mrówka prof. SGH
  • dr Łukasz Boberek
  • dr Mariusz Kondrat, rzecznik patentowy, adwokat
  • dr Marcin Mikołajczyk
  • dr Olga Mikołajczyk
  • dr Zbigniew Pawlak
  • dr Mikołaj Pindelski
  • dr Jacek Sobek 
  • adw. Adam Kliś
  • dyrPrezes. Tomasz Kwiatkowski
  • SSR dr Tomasz Szczurowski
tryb naboru:

​​Rekrutacja kandydatów na studia jest otwarta i odbywa się na zasadzie rezerwacji miejsc poprzez rejestrację w Informatycznym Systemie Studiów Podyplomowych SGH (REKRUTACJA ONLINE).

wymagane dokumenty:
warunki ukończenia studiów:

​Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie przedmiotów objętych programem studiów, a także złożenie i obrona pracy końcowej.

EGZAMINY:

Po I semestrze: marketing i finanse;
Po II semestrze: zarządzanie i prawo.