Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Nawiguj w górę
Logowanie
Study in English Uniwersytet Trzeciego Wieku E-learning Szkolenia korporacyjne Kursy językowe Studia MBA Studia doktoranckie Studia podyplomowe Studia magisterskie Studia licencjackie Kursy przygotowawcze Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy Akademia Młodego Ekonomisty
Jesteś tu: Oferta SGH > Polski
 

 

 
czesne:

​Opłata za całość studiów wynosi: 6500 zł (firmy - wpłata jednorazowa, osoby fizyczne - możliwość opłaty w dwóch ratach).

W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.


:: Numer rachunku ::

Indywidualny dla każdego słuchacza numer konta bankowego generowany jest w Informatycznym Systemie Studiów Podyplomowych (ISSP).

termin uruchomienia studiów:

​XIII edycja studiów zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2017/2018, zajęcia rozpoczną się w październiku 2017 r.

termin zapisów na studia:

​Rekrutacja na XIII edycję studiów - od maja 2017 r.

Decyduje kolejność zgłoszeń rozumianych jako złożenie wszystkich wymaganych dokumentów oraz dokonanie wpłaty.

REKRUTACJA ONLINE

czas realizacji:
studia dwusemestralne
organizacja zjazdów:

​Studia są uruchamiane zawsze w semestrze zimowym.

Zajęcia odbywać się będą w soboty i niedziele.

miejsce zajęć:

​Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
ul. Rakowiecka 24
budynek A, sala 211

studia skierowane do:
  • ​klubów sportowych, działających w różnych dyscyplinach;
  • stowarzyszeń kultury fizycznej, w tym polskich związków sportowych;
  • nowo powstających organizacji sportu, które mają się zajmować zarządzaniem ligami sportowymi;
  • przedsiębiorstw, które rozważają inwestycje w sport lub są potencjalnymi sponsorami organizacji sportowych;
  • przedstawicieli mediów, realizujących transmisje sportowe i w ten sposób uczestniczących w przekazywaniu produktów sportowych kibicom;
  • studentów i absolwentów uczelni ekonomicznych i akademii wychowania fizycznego, którzy chcą się specjalizować w zarządzaniu i marketingu sportowym.
cel studiów:

​Potrzeba zwiększenia wiedzy dotyczącej marketingowego zarządzania organizacjami sportowymi wynika z postępującej komercjalizacji sportu i przekształcania się polskich organizacjach sportowych z organizacji non-profit w podmioty komercyjne, funkcjonujące w sferze usług. Kluby sportowe, przekształcane w sportowe spółki akcyjne, muszą działać jak organizacje stosujące marketingową orientację w swym funkcjonowaniu. Funkcjonują na kształtującym się rynku sportowym i powinny stosować właściwe w takich uwarunkowaniach metody działania. Zakres centralnego finansowania sportu, szczególnie zawodowego, stale się zmniejsza i wymagane jest rozwijanie umiejętności sprzedaży produktów sportu, sprzedaży licencji, pakietów reklamowych i sponsoringowych, praw medialnych i pozyskiwania zasobów finansowych w organizacjach samorządowych.

W ostatnich latach pojawiły się też nowe organizacje sportowe, zajmujące się przeprowadzaniem rozgrywek ligowych w swoich dyscyplinach sportu. Planuje się stworzenie kolejnych spółek organizacji sportowych, których menedżerowie będą musieli dysponować wiedzą o zarządzaniu takimi organizacjami.

W Polsce organizuje się też coraz więcej międzynarodowych imprez sportowych, jak np. w roku 2009 Mistrzostwa Europy w siatkówce i koszykówce, w roku 2012 EURO w piłce nożnej. Niezbędna jest więc odpowiednia kadra menedżerów sportu, którzy potrafią takie imprezy organizować współpracując z międzynarodowymi federacjami sportowymi.

W polskich uczelniach wyższych, zarówno w uczelniach ekonomicznych, jak i w akademiach wychowania fizycznego, zakres szkolenia w tej dziedzinie na studiach stacjonarnych, zaocznych i podyplomowych jest jeszcze niewielki, natomiast potrzeby zwiększania kwalifikacji osób zarządzających organizacjami sportowymi są coraz większe. Istnieje też potrzeba przygotowania polskiego sportu profesjonalnego do zasad funkcjonowania w Unii Europejskiej.

Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do pracy w organizacjach sportowych, które prowadzą działalność na dwóch rynkach, czyli skierowaną do odbiorców swych usług (widzów imprez sportowych) oraz do przedsiębiorstw i osób, chcących zainwestować w sport, jak też do sponsorów sportu.

STRONA PROGRAMU

korzyści:

​OPINIE ABSOLWENTÓW STUDIÓW

  1. Cenna wiedza teoretyczna i ciekawe ćwiczenia, znakomita kadra wykładowców i doświadczeni praktycy marketingu sportowego – to wszystko znalazłem i Wy również znajdziecie na Podyplomowych Studiach Marketingu Sportu. Jeśli tak jak ja chcielibyście pracować w branży sportowej, koniecznie musicie zdobyć umiejętności, jakie dają te Studia. W dobie postępującej profesjonalizacji sportu tworzy się wiele nowych stanowisk pracy, a Wy macie szansę posiąść ważny argument w procesie rekrutacji.
    Łukasz Pszczółkowski
    Media Manager                                             
    Klubu Koszykówki Włocławek S.A.
  2. Podyplomowe Studia Marketingu Sportu pomogły zarówno merytorycznie jak i praktycznie. Niewątpliwą zaletą jest fakt, że zajęcia prowadzone są głównie przez praktyków dzięki czemu można przekonać się jak od kuchni wygląda praca w sporcie. Zajęcia z Arturem Łobanowskim to perełka :) Plusem jest również możliwość zdobycia ciekawych kontaktów wśród studentów. Na ogół pracują oni już w sporcie więc to dużo dająca platforma networkingowa. W moim przypadku studia dały podstawę do budowy piłkarskiej agencji managerskiej i zajęcia się sportem zawodowo i na poważnie, a o to chyba w tym chodzi :)
    Łukasz Klenczon
  3. Uczestnicząc na zajęciach Podyplomowych Studiów Marketingu Sportu można nie tylko zdobyć i uporządkować nabytą wiedzę, ale również poznać osoby, działające w biznesie sportowym. Każdy uczestnik jest w stanie wynieść z zajęć coś dla siebie oraz wykorzystać zdobyte doświadczenie w życiu zawodowym. Wystarczy trochę wysiłku i nieco więcej chęci. Polski sport potrzebuje wyedukowanych menedżerów, a Podyplomowe Studia Marketingu Sportu są zbiorem wykładów, dających możliwość zaistnienia na rynku.
    Jakub Węglarski
  4. Jako absolwent V edycji Podyplomowych Studiów Marketingu Sportu chciałbym polecić je wszystkim niezdecydowanym osobom. Dzięki studiom zdobyłem praktyczną wiedzę której brakowało mi po zdobyciu tytułu magistra. Na zajęciach miałem okazję poznać wielu praktyków, którzy prowadzili zajęcia w oparciu o case’y z ich działalności zawodowej. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że Studia marketingu sportu to dobra inwestycja, która na pewno przyczyniła się do rozwoju mojej kariery zawodowej.
partnerzy/patroni studiów:

​Podyplomowe Studia Marketingu Sportu zostały objęte patronatem Polskiego Związku Piłki Nożnej. 



kierownik programu:

​prof. dr hab. Andrzej Sznajder
e-mail: andrzej.sznajder@sgh.waw.pl
www.andrzejsznajder.pl

sekretariat studiów:

​Sekretariat studiów:
Karolina Nivette
e-mail: karolina.nivette@sgh.waw.pl
telefon: 225649349

Informacji udziela i zapisy przyjmuje:
Karolina Nivette
e-mail: karolina.nivette@sgh.waw.pl

program realizuje:
KGS - Kolegium Gospodarki Światowej
dodatkowe informacje:
język wykładowy:
polski
program studiów:
  1. ​Podstawy ekonomii sportu
  2. Wprowadzenie do zarządzania
  3. Podstawy marketingu
  4. Marketing usług
  5. Marketing sportu a marketing przez sport
  6. Koncepcja marketingu sportu i jego realizacja przez organizacje sportowe
  7. Rynek sportu w Polsce i na świecie 
  8. Europejskie systemy zarządzania sportem
  9. Prawne uwarunkowania funkcjonowania organizacji sportowych 
  10. Media a sport
  11. Sponsoring sportu
  12. Public relations w sporcie
  13. Współpraca organizacji sportowej z samorządem lokalnym w marketingu sportu

Program obejmuje łącznie 180 godzin zajęć dydaktycznych.

wykładowcy:

​Wykładowcami na studiach są pracownicy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i innych wyższych uczelni, zajmujący się problematyką zarządzania i marketingu oraz doświadczeni praktycy, specjalizujący się w realizacji przedsięwzięć marketingu sportowego, którzy dysponują unikatową w Polsce wiedzą w tej dziedzinie.
Wykłady prowadzą także osoby rekomendowane przez Polski Komitet Olimpijski, przedstawiciele wszystkich partnerów studiów, pracownicy związków sportowych, dziennikarze, przedstawiciele firm konsultingowych, prawnicy specjalizujący się w prawie sportowym. Na zajęcia są także zapraszani organizatorzy dużych przedsięwzięć sportowych, stosujący w swych działaniach marketingową orientację wobec uczestników imprez i sponsorów. Są także organizowane spotkania z absolwentami, pełniącymi istotne funkcje w organizacjach sportowych i w przedsiębiorstwach, prowadzących marketing przez sport.

tryb naboru:

​Rekrutacja kandydatów na studia jest otwarta i odbywa się na zasadzie rezerwacji miejsc poprzez rejestrację w Informatycznym Systemie Studiów Podyplomowych SGH (REKRUTACJA ONLINE).

Przewiduje się uczestnictwo w studiach około 30 słuchaczy.

wymagane dokumenty:
zasady realizacji studiów:

​W programie studiów duży udział mają zajęcia o charakterze praktycznym, w tym analizy przypadków projektów marketingu sportowego, zrealizowanych także przy udziale wykładowców. W trakcie studiów będą stosowane nowoczesne metody dydaktyczne - prezentacje multimedialne, elementy e-learningu.

warunki ukończenia studiów:

​Na zakończenie studiów słuchacze przystępują do egzaminu końcowego.