Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Nawiguj w górę
Logowanie
Study in English Uniwersytet Trzeciego Wieku E-learning Szkolenia korporacyjne Kursy językowe Studia MBA Studia doktoranckie Studia podyplomowe Studia magisterskie Studia licencjackie Kursy przygotowawcze Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy Akademia Młodego Ekonomisty
Jesteś tu: Oferta SGH > Polski > Aktualności

Awans SGH w rankingu dziennika Financial Times

2017-09-11 dpir kategoria: informacja 

 

Logo rankingu Financial Times – Master in Management, ranking 2017 
 

 

 

Dziennik „Financial Times” – jak co roku we wrześniu – opublikował ranking programów magisterskich z zakresu zarządzania „Global Masters In Management”. Dwa programy magisterskie oferowane przez SGH znalazły się w światowej czołówce. CEMS Master In Management współorganizowany przez jedyną polską uczelnię ekonomiczną obecną w sojuszu CEMS ​zajął 9. miejsce, natomiast „tradycyjny” kierunek zarządzanie awansował z 73. na 68. miejsce. Obecność w setce najlepszych potwierdza wysoką jakość kształcenia Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i renomę, jaką cieszą się jej absolwenci na rynku pracy.

 

Wyniki rankingu to kolejny sygnał, że absolwenci zarządzania w SGH świetnie radzą sobie na rynku pracy. Średnie zarobki ankietowanych absolwentów zarządzania wyniosły 48090 USD według parytetu siły nabywczej (wzrost z 45374 USD w 2016 r.). 93% ankietowanych znalazło pracę w ciągu trzech miesięcy od zakończenia studiów. Zarządzanie w SGH jest jedynym bezpłatnym kierunkiem w zestawieniu dziennika.

 

W rankingu znalazła się tylko jedna uczelnia z Polski. Uniwersytet Korwina w Budapeszcie​ jest 70., a Uniwersytet Ekonomiczny w Pradze 82. Na czele znajduje się szwajcarski uniwersytet z  St. Gallen, drugie miejsce zajmuje HEC z Paryża, na trzecim miejscu – hiszpańska IE Business School (skok z 7.)

 

Na pozycję w rankingu „Financial Times” Global Masters In Management składają się wyniki z trzech obszarów badania. Pierwszym są ankiety przeprowadzane wśród absolwentów badanego kierunku, w których odpowiadają oni na pytania dotyczące ich kariery zawodowej, wysokości zarobków czy osiągnięć założonych zawodowych celów. Drugim obszarem są pytania o różnorodność szkoły pod względem m.in. odsetka kobiet wśród kadry naukowej, cudzoziemców wśród studentów, wykładowców itd. W trzecim obszarze wzięto tzw. internacjonalizację, czyli m.in. udział w programach międzynarodowych, czyli mobilność pracowników, studentów a także naukę języków obcych.

 

 

 

Archiwum