Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Nawiguj w górę
Logowanie
Study in English Uniwersytet Trzeciego Wieku E-learning Szkolenia korporacyjne Kursy językowe Studia MBA Studia doktoranckie Studia podyplomowe Studia magisterskie Studia licencjackie Kursy przygotowawcze Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy Akademia Młodego Ekonomisty
 

 Geneza kierunku e-biznes

 
​Pomysł na kierunek e-biznes wziął się z chęci zaoferowania autorskiego kierunku studiów dotyczącego konkurowania firm z wykorzystaniem technologii teleinformacyjnych (ITC), w szczególności internetu. Rozwój technologiczny sprawił, że technologie ITC wpływają na zachowania konsumentów, strategie i modele biznesu firm, a nawet zachowania rynków. Zasadne zatem wydaje się nauczanie e-biznesu z perspektywy zarządczej. 
 
W SGH od lat na wielu poziomach nauczania funkcjonują przedmioty związane z szeroko rozumianym e-biznesem. Wiele z nich, wraz z nowymi przedmiotami, zostało uwzględnione w programie nauczania kierunku e-biznes. Przy układaniu programu nauczania wykorzystaliśmy również doświadczenia pozyskane przy prowadzeniu studiów podyplomowych z takich obszarów jak: marketing internetowy, efektywne zarządzanie IT, nowoczesna promocja, business intelligence oraz zastosowanie technologii cloud computing w strategiach biznesowych. Cechą wspólną większości z nich jest przedstawienie wybranego aspektu e-biznesu z perspektywy zarządczej. 
 
Do stworzenia kierunku zainspirowały nas również zwycięstwa studentów SGH - szczególnie w konkursie Google Online Marketing Challenge. Jego istotą jest prowadzenie kampanii promocyjnej w wyszukiwarkach internetowych z wykorzystaniem systemu Google AdWords. Studenci SGH w latach 2009, 2010, 2011 roku zostali laureatami konkursu na poziomie europejskim, a w latach 2012 i 2014 - globalnymi zwycięzcami. Prawdopodobnie żadna inna uczelnia na świecie nie zdobyła łącznie tylu regionalnych i globalnych zwycięstw co SGH. Uczestnictwo w konkursie zostało uwzględnione w programie nauczania - może być ono formą zaliczenia przedmiotu „marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych”.
 
E-biznes pod różnymi nazwami nauczany jest na wybranych polskich uczelniach. Zgodnie z naszą wiedzą, SGH jest jedyną polską uczelnią oferującą e-biznes jako kierunek studiów. Innymi słowy: jedynie w SGH można zostać magistrem e-biznesu. 
 
Zapraszamy do wybierania kierunku e-biznes.
  • prof. dr hab. Irena Hejduk (koordynator kierunku i opiekun specjalności „Zarządzanie firmą w e-biznesie”)
  • dr Tymoteusz Doligalski (opiekun specjalności „Marketing Internetowy”)
  • dr Remigiusz Orzechowski (opiekun specjalności „Zarządzanie informacją i technologią informacyjną”)
  • dr Jacek Wójcik
 
 

 Poznaj specjalności

 
 
 

 Studia w SGH