Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Nawiguj w górę
Logowanie
Study in English Uniwersytet Trzeciego Wieku E-learning Szkolenia korporacyjne Kursy językowe Studia MBA Studia doktoranckie Studia podyplomowe Studia magisterskie Studia licencjackie Kursy przygotowawcze Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy Akademia Młodego Ekonomisty
 

 specjalność marketing internetowy

 
Istotą specjalności marketing internetowy jest wykorzystanie Internetu w relacjach z podmiotami zewnętrznymi. W nauczaniu duży nacisk kładziony jest na powiązanie instrumentów e-marketingu z procesami dotyczącymi konsumentów i klientów.

Praktyczny wymiar studiowania znajduje odzwierciedlenie m.in. w realizacji kampanii promocyjnej w systemie Google AdWords w ramach przedmiotu „marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych”. Prowadzenie kampanii związane jest z uczestnictwem w konkursie Google Online Marketing Challenge. 
 

 Wiedza i umiejętności

 
​Absolwent specjalności „Marketing internetowy” w szczególności:
  • ​wie, jak wykorzystać Internet jako przedmiot badań oraz medium badań marketingowych
  • posiada wiedzę o zachowaniu konsumentów na rynku internetowym oraz wpływie zachowania konsumenta na e-biznes
  • wie jak zastosować narzędzia internetowe (m.in. wyszukiwarki, media społecznościowe) w pozyskiwaniu klientów, zwiększaniu ich wartości oraz budowie ich lojalności 
  • potrafi wykorzystać najnowsze technologie informacyjne w marketingu, w szczególności w komunikacji marketingowej
  • potrafi zaprojektować i zrealizować strategie biznesowe na rynku internetowym
 
 

 Perspektywy zawodowe

 
  • ​specjalista/menedżer ds. e-marketingu
  • specjalista/menedżer ds. relacji z klientami
  • specjalista/menedżer ds. e-commerce
  • specjalista/menedżer ds. mediów społecznościowych
  • specjalista/menedżer ds. SEM
  • specjalista/menedżer ds. analityki internetowej
  • media planer/buyer

 

 Sprawdź także

 
 

 Opiekun specjalności

 
Dr Tymoteusz Doligalski
Adiunkt w Zakładzie Systemów Zarządzania, Instytut Zarządzania Wartością, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH. Autor wielu publikacji z zakresu marketingu internetowego i zarządzania wartością klienta. Ostatnie publikacje książkowe „Internet w zarządzaniu wartością klienta” oraz „Modelu biznesu w Internecie”. Posiada doświadczenie praktyczne w zakresie e-marketingu. Twórca Studiów Podyplomowych Marketing Internetowy (do tej pory 24 edycje, ok. 750 słuchaczy). Opiekun naukowy zespołów studenckich biorących udział w konkursie Google Online Marketing Challenge (1. miejsce na świecie w 2012 r. i 2014 r., 1. miejsce w Europie w 2011 r.). ​
 

 Czy wiesz że?

 
​​Studenci SGH regularnie wygrywają konkurs Google Online Marketing Challenge. W latach 2009, 2010, 2011 roku zostali laureatami na poziomie europejskim. W latach 2012 i 2014 zostali globalnymi zwycięzcami. Żadna inna uczelnia na świecie nie zdobyła łącznie tylu regionalnych i globalnych zwycięstw w tym konkursie co SGH. W konkursie GOMC możesz wziąć udział w ramach przedmiotu „Marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych”.
 

 Geneza kierunku

 
​​​Pomysł na kierunek e-biznes wziął się z chęci zaoferowania autorskiego kierunku studiów dotyczącego konkurowania firm z wykorzystaniem technologii teleinformacyjnych (ITC),  w szczególności internetu. Rozwój technologiczny sprawił, że technologie ITC wpływają na zachowania konsumentów, strategie i modele biznesu firm, a nawet zachowania rynków. Zasadne zatem wydaje się nauczanie e-biznesu z perspektywy zarządczej – czytaj więcej​​​.
 
 

 Studia w SGH