Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
logo do druku
 
OFERTA SGH
Podyplomowe Studia „Corporate Governance, Risk and Compliance Management” : Wykładowcy
Podyplomowe Studia „Corporate Governance, Risk and Compliance Management”
Study in English Uniwersytet Trzeciego Wieku E-learning Szkolenia korporacyjne Kursy językowe Studia MBA Studia doktoranckie Studia podyplomowe Studia magisterskie Studia licencjackie Kursy przygotowawcze Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy Akademia Młodego Ekonomisty
 

 Wykładowcy

 
dr Edyta Banach – dr nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, regionalny kierownik ds. zgodności (compliance) w amerykańskiej firmie farmaceutycznej odpowiedzialna za całość procesów compliance w Polsce, Czechach, na Słowacji i Ukrainie. Pracowała również w Rosji i w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw, Francji oraz Północnej Afryce, gdzie projektowała i wdrażała narzędzia compliance. Od 7 lat związana z branżą farmaceutyczną początkowo jako doradca podatkowy, następnie jako Compliance Oficer. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała również w międzynarodowych firmach doradczych. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Instytutu Nauk Prawnych PAN.
 
Paweł Chodziński – adwokat i doradca podatkowy. Posiada wieloletnie doświadczenie związane z międzynarodowym doradztwem podatkowym. Zajmuje się również pełnym spektrum zagadnień z zakresu etyki i compliance oraz przeciwdziałania praktykom korupcyjnym, a także postępowaniami dotyczącymi nadużyć oraz przestępstw gospodarczych. Posiada doświadczenie w zakresie doradztwa dotyczącego zagadnień związanych z przestępstwami karno-skarbowymi, jak również przestępstwami korporacyjnymi, w tym również śledztwami wewnętrznymi oraz postępowaniami prowadzonymi przez organy państwa. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a obecnie doktorantem w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
 
Brian DeLaney – globalny dyrektor ds. etyki i przejrzystości w amerykańskim koncernie farmaceutycznym. Odpowiedzialny za rozwój globalnych procesów wspierających implementację wymogi regulacyjne w zakresie przejrzystości oraz za compliance stron trzecich współpracujących z przedsiębiorstwem. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje projektowanie i wdrażanie międzynarodowych rozwiązań wspierających procesy biznesowe oraz zakupowe. Był odpowiedzialny za wdrożenie Kodeksu Przejrzystości EFPIA. Prelegent na licznych konferencjach międzynarodowych. Absolwent Univeristy of Minnesota.

Piotr Falarz - adwokat w międzynarodowej kancelarii prawnej, praktyk specjalizujący się w prowadzeniu dochodzeń wewnętrznych, sprawach karnych gospodarczych oraz compliance. Doradza również w sprawach związanych z zarządzaniem ryzykiem oraz w sporach prawnych i sprawach dotyczących korupcji w biznesie. Wspiera podmioty gospodarcze we wdrażaniu środków zapobiegawczych m.in. w postaci programów antykorupcyjnych, wewnętrznych procedur, szkoleń pracowników oraz instrukcji dotyczących zarządzania kryzysowego mających na celu zminimalizowanie skutków zakłócenia działalności gospodarczej. Posiada doświadczenie nabyte podczas pobytu w Stanach Zjednoczonych w zakresie doradztwa klientom na gruncie Amerykańskiej Ustawy o Praktykach Korupcyjnych (Foreign Corrupt Practices Act - FCPA). Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz absolwentem Wydziału Stosunków Międzynarodowych i Nauk Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Zuzanna Kopaczyńska–Grabiec, LL.M. - radca prawny, od 2014 roku kieruje Departamentem Prawnym i Compliance w Wonga.pl, spółce oferującej pożyczki online. Autorka licznych publikacji, prelegentka oraz mentor na wydarzeniach gromadzących społeczność przedsiębiorców i właścicieli start-up’ów. Certyfikowany Compliance Officer. Laureatka nagrody Rising Stars 2016 oraz GC Powerlist Central and Eastern Europe Teams 2018. Stypendystka Universita degli studi w Maceracie oraz Uniwersytetu Ernst Arndt Moritz w Greifswaldzie. Absolwentka Podyplomowego Studium Prawa Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Warszawskim, studiów LL.M. na Akademii Leona Koźmińskiego oraz Executive MBA na Państwowej Akademii Nauk. W 2018 roku, praca przygotowana w ramach studiów MBA otrzymała I nagrodę w konkursie poświęconym etyce biznesu - Verba Veritas. Członek Komisji Etyki w Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych oraz branżowych stowarzyszeń.

Jakub Kutzmann – adwokat. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w międzynarodowych kancelariach prawnych (ostatnio Weil, Gotshal & Manges). Specjalizuje się w prawie nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem transakcji na rynku nieruchomości komercyjnych w wymiarze międzynarodowym. Uznawany przez prestiżowe wydawnictwa rankingowe Chambers & Partners i Legal 500 za jednego z najlepszych polskich specjalistów w dziedzinie nieruchomości. Od 2016 roku doradca prawny grupy NEPI Rockcastle plc (general counsel) w Europie środkowo-wschodniej, odpowiedzialny między innymi za sprawy związane z ochroną danych osobowych, compliance i corporate governance. Studiował nauki polityczne na Uniwersytecie Warszawskim. Jest absolwentem wydziału prawa Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji w Warszawie.
 
Michał Lisawa, LL.M. – adwokat, starszy prawnik w dziale prawa pracy kancelarii CMS Cameron McKenna. Na co dzień doradza polskim i międzynarodowym klientom w sprawach związanych z zatrudnianiem i wynagradzaniem pracowników, dokumentacją i politykami HR, restrukturyzacją oraz sporami pracowniczymi. Posiada także wieloletnie doświadczenie w doradztwie na temat relacji ze związkami zawodowymi i przedstawicielami pracowników. Autor licznych artykułów prasowych i komentarzy telewizyjnych z zakresu prawa pracy. Wielokrotny prelegent na konferencjach naukowych i seminariach branżowych. Członek Sekcji Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Absolwent wydziałów prawa Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu Edynburskiego oraz studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
 
dr Jarosław Oleszczuk – jego doświadczenie obejmuje 3 lata praktyki lekarskiej, 5 lat kariery doradczej w McKinsey & Company w Warszawie i Chicago oraz 10 lat zarządzania w międzynarodowych korporacjach farmaceutycznych. Jest autorem/współautorem ponad 100 publikacji w światowych periodykach naukowych. Jest absolwentem Lester B. Pearson College of the Pacific (Kanada). Ukończył studia medyczne w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, doktorat obronił w Instytucie Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi, zdobywając Nagrodę Prezesa Rady Ministrów. Ukończył również studia podyplomowe z zarządzania jednostkami ochrony zdrowia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W latach 2010–2014 był związany z Związkiem Pracodawców INFARMA, jako członek rady nadzorczej, a następnie członek zarządu i skarbnik. Kierował też pracami LAWG – zrzeszeniem amerykańskich firm farmaceutycznych w Polsce.

Karolina Pilwińska – radca prawny, regionalny kierownik ds. zgodności (compliance) w amerykańskiej firmie farmaceutycznej odpowiedzialna za całość procesów compliance w Polsce, Czechach, na Słowacji. Poprzednio odpowiedzialna za obsługę prawną i compliance na jedenastu rynkach Europy Środkowej i Wschodniej w szwajcarskim koncernie farmaceutycznym. Doświadczenie zdobywała także w polskim przemyśle farmaceutycznym i kancelariach prawnych specjalizujących się w obsłudze podmiotów gospodarczych. Sędzia Sądu Dyscyplinarnego Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych Infarma. Absolwentka Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie.

dr Robert Sroka – dyrektor ds. Odpowiedzialnego Inwestowania na Europę Środkową i Wschodnią w Abris Capital Partners. Wcześniej pracował w Zespole Zarządzania Ryzykiem Nadużyć oraz Zespole Zmian Klimatu i Zrównoważonego Rozwoju EY.
W latach 2009 – 2014 stał na czele Grupy Roboczej ds. Odpowiedzialnych Inwestycji w Zespole opiniodawczo-doradczym Prezesa Rady Ministrów ds. CSR.
Od 2016 do 2017 roku członek Zespołu do spraw Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, organu pomocniczego Ministra Rozwoju i Finansów, w ramach którego przewodniczył Grupie roboczej ds. etyki i standardów odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.
Wykładowca etyki biznesu, CSR i odpowiedzialnego inwestowania na studiach MBA oraz podyplomowych. Nagrodzony „Piórem Odpowiedzialności” przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu za najlepszy artykuł ekspercki na temat etyki biznesu w Polsce w 2014 roku. Autor książki „Etyka i prawa człowieka w biznesie. W poszukiwaniu metody”.

Michał Synowiec - Counsel w Kancelarii DLA Piper Giziński, Kycia sp.k. – jest radcą prawnym oraz absolwentem studiów MBA. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie prawnym z zakresu prawa pracy dla międzynarodowych korporacji, spółek Skarbu Państwa, małych i średnich przedsiębiorstw oraz osób fizycznych. Specjalizuje się w prowadzeniu spraw sądowych we wszystkich obszarach prawa pracy, w tym w szczególności w zakresie dotyczącym rozwiązywania umów o pracę i roszczeń z tym związanych, godzin nadliczbowych, mobbingu, dyskryminacji oraz umów o zakazie konkurencji.  Ponadto udziela wsparcia prawnego w zakresie dochodzeń wewnętrznych w przypadkach podejrzenia o molestowanie, mobbing, oszustwa, kradzieże, korupcję czy czyny nieuczciwej konkurencji.

Małgorzata Szwaj – radca prawny i wspólnik w warszawskim biurze Linklaters, gdzie kieruje praktyką prawa konkurencji. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie stosowania krajowych i unijnych reguł kontroli koncentracji, doradza w zakresie porozumień antykonkurencyjnych, w tym karteli, nadużycia pozycji dominującej, pomocy publicznej, a także innych zagadnień prawa europejskiego, włączając przepisy o swobodnym przepływie towarów i usług. Reprezentuje klientów przed polskim organem ochrony konkurencji (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów), polskimi sądami i Komisją Europejską. Od wielu lat jest uznawana za najlepszego prawnika w zakresie prawa konkurencji w Polsce przez Chambers Europe i Legal 500, międzynarodowe rankingi kancelarii prawnych. Jednocześnie ostatnie polskie rankingi kancelarii prawnych dziennika Rzeczpospolita oraz Polityki Insight uznały Małgorzatę Szwaj oraz warszawski zespół Linklaters za lidera w dziedzinie prawa konkurencji.
 
Anna Werner – radca prawny, szef działu prawnego jednego z międzynarodowych banków, swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w firmie doradczej Wielkiej Czwórki oraz międzynarodowej kancelarii prawnej, jak również w sektorze finansowym, absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Prelegentka na konferencjach prawniczych i dotyczących sektora finansowego.
 
dr Maciej Wieloch – pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent kierunku Bankowość i Finanse oraz Zarządzanie i Marketing Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Uniwersytetu Linkoping w Szwecji. Stypendysta programu DISP w Kopenhadze oraz Uniwersytetu w Genui. Absolwent programu EMBA w Francuskim Instytucie Zarządzania (IFG). Posiada doświadczenie szkoleniowe i doradcze. Autor publikacji naukowych i prelegent na lokalnych i międzynarodowych konferencjach naukowych.
 
Radosław Wywiał LL.M. Compliance Officer Region Eastern Europe-CiS  w MAN Truck&Bus – radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Wykształcenie prawnicze zdobywał w Polsce i w Niemczech. Początkowo związany z branżą telekomunikacyjną jako prawnik wewnętrzny, jesienią 2011r. dołączył do koncernu MAN. Odpowiada za nadzór i koordynację programu Compliance, obejmującego problematykę antykorupcyjną, antykartelową oraz przeciwdziałanie praniu pieniędzy, w spółkach MAN Truck&Bus na obszarze regionu „Europa Środkowo-Wschodnia – CiS”.  Członek Komisji ds. Compliance działającej w ramach Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej oraz Stowarzyszenia Prawa Konkurencji. Prelegent na wielu konferencjach poświęconych tematyce Compliance. Za swoją publikację dotycząca Compliance został w 2015r. wyróżniony przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w ramach konkursu „Pióro odpowiedzialności”.

Magdalena Ziółkowska – jest radcą prawnym w OIRP w Warszawie. Swoje wieloletnie doświadczenie zdobywała m. in. pracując blisko 10 lat w wiodącej międzynarodowej kancelarii prawnej z siedzibą w Londynie, a wcześniej w renomowanej polskiej kancelarii. Od 4 lat współpracuje z największym w Polsce operatorem telekomunikacyjnym, gdzie kieruje obszarem Compliance, a jednocześnie odpowiada za całość procesów zgodności spółki, w tym przygotowywanie i wdrażanie procedur oraz innych narzędzi compliance. Ukończyła liczne szkolenia w przedmiocie AML, compliance i przeciwdziałania korupcji oraz posiada szereg certyfikatów w tym zakresie (m. in. ma uprawnienia Certyfikowanego Compliance Officera nadawane przez Instytut Compliance). Prowadziła liczne szkolenia w obszarze swojej praktyki, a także jest autorką licznych publikacji i komentarzy do prasy branżowej. Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku.
 
Magdalena Zwolińska – specjalizuje się w projektach związanych z zarządzaniem kryzysem i zagrożeniami dla reputacji. Doradzała w kryzysach takich jak m.in. strajki, redukcje zatrudnienia, awarie, wycofanie produktu z rynku, mobbing, spory sądowe, wypadki w miejscu pracy, protesty społeczne. Poza obsługą istniejących kryzysów, opracowuje dla klientów narzędzia do monitorowania zagrożeń reputacyjnych i kryzysowej prewencji. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, ze specjalizacją marketing medialny i public relations. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w branży PR.