Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
logo do druku
 
OFERTA SGH
Podyplomowe Studia Dla Menedżerów Motoryzacji : Program
Podyplomowe Studia Dla Menedżerów Motoryzacji
Study in English Uniwersytet Trzeciego Wieku E-learning Szkolenia korporacyjne Kursy językowe Studia MBA Studia doktoranckie Studia podyplomowe Studia magisterskie Studia licencjackie Kursy przygotowawcze Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy Akademia Młodego Ekonomisty
 

 Program studiów

 

​Blok I. Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie (40 godzin)

1. Analiza strategiczna w przedsiębiorstwie

  • Analiza branży motoryzacyjnej i jej wybranych sektorów w wymiarze globalnym, europejskim i krajowym
  • Analiza struktury i dynamiki konkurencji oraz strategii poszczególnych konkurentów
  • Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
  • Pozycja strategiczna przedsiębiorstwa i jego perspektywy rozwojowe

2. Planowanie strategiczne (strategie rozwoju i konkurencji)

  • Zakres i sposób dywersyfikacji branżowej i terytorialnej przedsiębiorstwa
  • Określanie wiodącej przewagi konkurencyjnej i strategii konkurencji
  • Koncepcja zarządzania dostawcami
  • Analiza różnych dróg rozwoju przedsiębiorstwa i szacowanie kosztów rozwoju
  • Budowa kluczowych umiejętności firmy

3. Zarządzanie w kryzysie

  • Zarządzanie w kryzysie
  • Symptomy, przyczyny i rodzaje kryzysu w przedsiębiorstwie
  • Pozytywne i negatywne skutki kryzysu
  • Działania antykryzysowe
  • Monitorowanie zarządzania
  • Kontroling strategiczny 
  • Restrukturyzacja

Blok II. Strategia marketingowa (24 godziny)

1. Strategie marketingowe

  • Plan marketingowy w systemie zarządzania przedsiębiorstwem
  • Powiązanie planu strategicznego z planem marketingowym
  • Ustalanie celów i strategii marketingowych
  • Programowanie produktów, kanałów dystrybucji, cen i metod promocji

2. Zarządzanie marką

  • Strategia tworzenia i zarządzania markami.
  • Wizja i kapitał marki.
  • Instrumenty służące budowaniu lojalności nabywców.

3. Zarządzanie relacjami z klientem

Blok III. Zarządzanie zasobami ludzkimi (28 godzin)

1. Kierowanie ludźmi

  • Zasady i narzędzia polityki kadrowej w przedsiębiorstwie
  • Cechy osobowości i umiejętności menedżera
  • Kierowanie ludźmi, techniki i style kierowania
  • Zasady budowania systemów motywacyjnych, planowanie karier zawodowych pracowników, system ocen okresowych, szkolenie pracowników i zasady awansowania

2. Negocjacje

  • Negocjacje nastawione na współpracę: handlowe i wewnątrzorganizacyjne

3. Trening autoprezentacji 

  • Sposoby nawiązywania kontaktów handlowych
  • Cechy i umiejętności dobrego handlowca
  • Techniki sprzedaży

4.  Zarządzanie czasem menedżera

Blok IV. Finansowe i rachunkowościowe problemy zarządzania przedsiębiorstwem (32 godziny)

1. Zarządzanie finansami

  • Analiza sytuacji finansowej przedsiębiorstwa i ryzyka związanego z prowadzoną działalnością
  • Kapitał własny i obcy, pozyskiwanie kapitału obcego, koszt i struktura kapitału, efekt dźwigni finansowej
  • Zarządzanie kapitałem obrotowym
  • Informacja kosztowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  • Polityka bilansowa w przedsiębiorstwie, sprawozdawczość finansowa i jej znaczenie w zarządzaniu, sprawozdawczość finansowa grup kapitałowych - bilans skonsolidowany
  • Możliwości pozyskiwania funduszy strukturalnych

2. Budżetowanie

  • Budżetowanie w zarządzaniu firmą motoryzacyjną

3. Biznes plan

  • Tworzenie i ocena biznes planu i projektów inwestycyjnych według standardów europejskich
  • Adresaci biznes planu
  • Wykonawcy biznes planu
  • Zawartość biznes planu
  • Ograniczenia biznes planu 
  • Planowanie przygotowania biznes planu
  • Funkcje biznes planu
  • Techniki przygotowywania podstawowych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek wyników, przepływy pieniężne)

Blok V. Problemy wdrażania strategii (20 godzin)

1. Zarządzanie procesami biznesowymi

  • Podejście procesowe w zarządzaniu
  • Analiza i usprawnianie procesów biznesowych
  • Projektowanie i usprawnianie struktur i procedur organizacyjnych
  • Nowoczesne narzędzia realizacji i kontroli strategii

2. Zarządzanie projektami

  • Zasady tworzenia i realizacji projektów
  • Podstawowe techniki zarządzania projektami
  • Typowe projekty w branży motoryzacyjnej

3. Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw

  • Wprowadzenie do logistyki i menedżerskich decyzji logistycznych
  • Koncepcja obsługi klienta
  • Zagadnienia transportowe

4. Warsztaty menedżerskie (wdrażanie strategii, kultura organizacyjna, techniki menedżerskie, itp.)

Program studiów obejmuje łącznie 160 godzin zajęć dydaktycznych. W zależności od sytuacji (np. na życzenie Słuchaczy) dopuszczalne są nieznaczne zmiany w programie zajęć.