Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
Study in English Uniwersytet Trzeciego Wieku E-learning Szkolenia korporacyjne Kursy językowe Studia MBA Studia doktoranckie Studia podyplomowe Studia magisterskie Studia licencjackie Kursy przygotowawcze Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy Akademia Młodego Ekonomisty
 

 Wykładowcy

 
Wykładowcy Podyplomowych Studiów Public Relations

MONIKA CHROBAK-BUDZIŃSKA - Konsultantka z 8-letnim stażem pracy w branży public relations, obecnie PR & Advocacy and Campaign Manager w centrum kultury Culturewheel w Kairze. Doświadczenie zdobywała pracując na stanowisku PR Manager marki Irving, wcześniej jako Account Manager w agencji Euro RSCG Sensors oraz międzynarodowej firmie doradczej w zakresie komunikowania Pleon. Odpowiedzialna za planowanie strategiczne oraz tworzenie programów PR dla klientów firmy. W swojej pracy realizowała projekty m.in. dla Colgate-Palmolive, Johnsons&Johnsons, The Body Shop, Jacobs Kronung 3in1, Pepsi, Orange, Kimberly-Clark, Peroni, Warka, Absolut, Luksusowa, Johnnie Walker. Ukończyła Podyplomowe Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej oraz socjologię na Uniwersytecie Wrocławskim. Interesuje się tematyką gender.

PIOTR CZARNOWSKI - uczył się PR w wielkich koncernach. W 1988 roku odszedł z zawodu dziennikarskiego i zajął się PR w pełnym wymiarze, a w 1990 roku założył FIRST Public Relations - pierwszą w Polsce firmę zajmującą się tą dziedziną. W miarę upowszechniania się PR zajął się także edukacją PR, wykorzystując wieloletnie praktyczne doświadczenia. Dziś jest wykładowcą Public Relations w kilku szkołach wyższych i autorem wielu publikacji. W 1996 roku współzałożył Polskie Stowarzyszenie Public Relations, którego był do roku 1989 wiceprezesem. Współtworzył Kodeks Etyczny polskiego Public Relations. W 2004 roku założył pierwszą polską agencję PR w Unii Europejskiej.

DR MAREK DATKO - wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i Bydgoszczy. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Stopień doktora nauk ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu otrzymał po obronie rozprawy doktorskiej dotyczącej sponsoringu jako instrumentu promocji. Pracował w wielu firmach produkcyjnych i handlowych, ostatnio jako szef marketingu w Gerflor Polska i product manager w Polon SA. Wykłada marketing, negocjacje handlowe, public relations. Prowadził szkolenia m. in. na zlecenie Narodowego Centrum Kultury, Krajowej Izby Gospodarczej, DGA. Ponadto prowadził zajęcia na studiach podyplomowych z zakresu sponsoringu i PR na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, SGH w Warszawie, Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Autor książek „Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja” i „Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu” oraz licznych publikacji z zakresu sponsoringu. Zainteresowania badawcze: sponsoring, public relations, komunikacja marketingowa.

IZABELA DUDKIEWICZ - dziennikarka Radia ZET, absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, podyplomowych studiów dziennikarskich w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego i podyplomowych studiów Public Relations
w SGH. W uczestniczyła w międzynarodowych szkoleniach medialnych prowadzonych m.in. przez dziennikarzy BBC i organizowanych w ramach Rady Europy m.in. w Lublanie w Słowenii. Pracuje w mediach od 1993 r. początkowo w Radiu ESKA Warszawa na stanowisku redaktora - wydawcy serwisów informacyjnych i lektora antenowego. Od 1999 r. w Dziale Informacji Radia Zet, jest wydawcą wiadomości, współodpowiedzialną za planowanie pracy reporterów krajowych i korespondentów zagranicznych. Odpowiedzialna również za merytoryczne i techniczne przygotowywanie materiałów do serwisów informacyjnych. Uczestniczyła w wielu medialnych projektach marketingowych i akcjach specjalnych m.in. Radia Zet (wyjazd ze słuchaczami do Portugalii i na Wyspy Zielonego Przylądka), tygodnika Gala (m.in realizacja patronatu medialnego na Maderze,  w Maroku, Turcji i na Cyprze), dziennikarskich Study Tour's (m.in. wyjazdy do Izraela w ramach seminarium, któremu  patronowało ministerstwo kultury Izraela).

DR HAB. PROF. SGH ZBIGNIEW DWORZECKI - Wykształcenie: ukończone studia -1971,  Szkoła Główna Planowania i Statystyki w Warszawie, Wydział Handlu Zagranicznego; kolejne stopnie naukowe – doktora (1979) i doktora habilitowanego (1998) w dziedzinie nauk ekonomicznych w SGPiS i SGH. Zatrudnienie: Profesor nadzwyczajny w Katedrze Zarządzania w Gospodarce, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Ważniejsze funkcje pełnione w latach 1996-2011: Członek Rady Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Członek Kolegium Najwyższej Izby Kontroli (- 2011), Członek Zespołu Premiera ds. Doboru i Oceny Członków Rad Nadzorczych i Zarządów Strategicznych Spółek Skarbu Państwa (2006-2008), Prezes Zarządu Głównego Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa (2005-Prezes Stowarzyszenia KOICA-Polska (Korean Agency for International Cooperation) (1999-), Doradca Prezesa Krajowej Izby Gospodarczej (1991-2008), Wice Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krajowej Izby Gospodarczej (2008 -), Członek Rady Fundacji „Promocja Polska” (1999- 2006), Członek Rady Nadzorczej Centrozap S.A. (2010-) Członek Rady Nadzorczej Infovidw-Matrix S.A. (2006-2010), Członek Rady Nadzorczej „Centralwings” (2004-2006), Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN (1999-), Członek Rady Krajowej Izby Gospodarczej (1999-2005), Dyrektor Polsko-Niemieckiego Centrum Edukacji Menedżerskiej (2001-2005), Redaktor Naczelny kwartalnika Polskiej Akademii Nauk „Organizacja i Kierowanie” (1999 -2005), Prorektor Szkoły Głównej Handlowej ds. zarządzania i rozwoju (1996-1999). Osiągnięcia: Autor i współautor ponad 150. opracowań krajowych i zagranicznych z dziedziny zarządzania przedsiębiorstwem i strategii marketingowych w formie artykułów,  książek, ekspertyz. Kierownik i wykonawca projektów badawczych i eksperckich dla PAIZ, PAIiIZ, Sejmu RP, banków komercyjnych pt.: „Międzynarodowa atrakcyjność inwestycyjna Polski dla inwestorów zagranicznych”, „Mapa ryzyka inwetycyjnego Polski w wymiarze międzynarodowym”,  „Model monitorowania napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski”, „Budowanie wizerunku Polski jako marki”, „Przewagi konkurencyjne Polski w Europie Środkowo-Wschodniej”. Współpraca z zespołem ekspertów i międzynarodowych firm consultingowych nt. budowania wizerunku i koncepcji promocji Polski. Przygotowanie raportów i ekspertyz  dla PAIiZ, Sejmu R.P, Krajowej Izby Gospodarczej. Udział w pracach Rady Fundacji „Promocja Polska”, współpraca z Instytutem Marki Polskiej nad koncepcją i instrumentami marketingu międzynarodowego Polski i  budowy międzynarodowego wizerunku i konkurencyjności marek polskich. Wypromowanie 8 doktorów nauk ekonomicznych, kilkudziesięciu absolwentów niemieckojęzycznego programu MBA i ponad 120 magistrów w  zakresie zarządzania przedsiębiorstwem. Kierowanie działalnością Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa –TNOiK. Kierowanie działalnością Stowarzyszenia KOICA – Korean Agency for International Cooperation w Polsce, Współpraca z PAIiIZ w zakresie koreańskich Bezpośrednich Inwestycji Zagranicznych w Polsce. Pełnienie funkcji rzecznika prasowego i koordynatora obszaru Public Realations polskich zbiorczych wystaw na międzynarodowych targach w Niemczech (Grüne Woche – Berlin, Anuga – Kolonia, Internorga – Hamburg, Leipziger Messe – Lipsk). Kierownik i członek zespołów eksperckich wykonujących prace doradcze dla przedsiębiorstw państwowych, prywatnych i prywatyzowanych w zakresie strategii konkurencji oraz form i sposobów rozwoju strategicznego, restrukturyzacji naprawczej i rozwojowej przedsiębiorstw, w tym ich konsolidacji w ramach grupy kapitałowej; zarządzania marketingowego i strategii marketingowych przedsiębiorstw, społecznych problemów zarządzania. Kierownik i wykonawca wielu projektów badawczych i ekspertyz z dziedziny zarządzania, restrukturyzacji  i prywatyzacji branżowej, bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla ministerstw i instytucji centralnych (Ministerstwo Przekształceń Własnościowych, Ministerstwo Skarbu, Ministerstwo Gospodarki, Państwowa Agencja Inwestycji Zagranicznych, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska, Ośrodek Przetwarzania Informacji, Komitet Badań Naukowych, Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich). Współpraca ekspercka z Narodowymi Funduszami Inwestycyjnymi (Trzeci NFI, Jedenasty NFI, NFI Jupiter). Udział w tworzeniu i uruchomieniu od podstaw i skokosztowej linii lotniczej „Centralwings” (100% spółki-córki PLL LOT SA), a następnie nadzór nad jej funkcjonowaniem i dalszym rozwojem jako członek rady nadzorczej. Utworzenie jedynego w Polsce niemieckojęzycznego Programu Executive MBA w WSPiZ im. L. Koźmińskiego w Warszawie,  kierowanie nim przez okres ponad 5, lat i poprowadzenie go do pozycji wiodących międzynarodowych programów rozwoju kadr menedżerskich w Polsce, wydających wspólny dyplom z dwiema najlepszymi menedżerskimi szkołami wyższymi Niemiec (WHU - Wissenschaftliche Hochschule für Unternehmensführung w Koblencji oraz HHL – Handelshochschule Leipzig w Lipsku). Utworzenie Polsko- Niemieckiego Centrum Badań w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania  w Warszawie. Kierowanie Centrum i programami badawczymi we współpracy z instytucjami niemieckimi, Polsko-Niemiecką Izbą Przemysłowo Handlową, Fundacją Współpracy Polsko-Niemieckiej, Izbami Gospodarczymi i Handlowymi w Niemczech, niemieckimi uczelniami wyższymi. Utworzenie i pełnienie funkcji Kierownika Menedżerskich Studiów Podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej dla Polskich Sieci Elektroenergetycznych, Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, Narodowych Funduszy Inwestycyjnych. Kierowanie wieloma edycjami Rocznych podyplomowych Studiów Menedżerskich (SGH). Wieloletnia współpraca naukowa i dydaktyczna (studia MBA, dzienne i podyplomowe) z uniwersytetami Niemiec (Kolonia,  Berlin, Frankfurt,  Norymberga, Hanower, Monachium, Koblencja, Lipsk, Brema), Austrii (Wiedeń, Linz) oraz instytucjami i firmami doradczymi (RKW, GTZ, Goethe-Institut, Cognos, Wieselhuber & Partner).

MONIKA KANTOWICZ-GDAŃSKA - specjalista z wieloletnim doświadczeniem w komunikacji wewnętrznej i employer branding oraz innych obszarach zarządzania ludźmi. Konsultant, trener, wykładowca. Właścicielka MKG Consulting, firmy doradczo-szkoleniowej (www.mkgconsulting.pl). Jest absolwentką Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego i Podyplomowego Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendystką Copenhagen Business School (studia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i konsultacji). Ukończyła Szkołę Trenerów Biznesu Moderatora i jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Prowadzi szkolenia oraz wykłady z zakresu komunikacji (komunikacja wewnętrzna, kształtowanie wizerunku pracodawcy, efektywna komunikacja w zespole, komunikacja menedżerska, komunikacja w zarządzaniu projektami i in.), kształtowania wizerunku pracodawcy oraz zarządzania zasobami ludzkimi (strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie talentami, zarządzanie wiedzą w organizacji in.). Współpracuje między innymi z Uniwersytetem Warszawskim, Szkołą Główną Handlową, Institute for International Research, Employer Branding Institute, HRM Institute, HPR Group, Berndson Sp. z o.o., Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu. Ekspertyzę zdobywała najpierw w branży FMCG – w dziedzinie komunikacji wewnętrznej, a następnie w obszarze employer branding. Tworzyła strategiczne plany komunikacji. Projektowała i realizowała programy badania efektywności komunikacji wewnętrznej (audyty komunikacyjne). Ma doświadczenie w organizacji różnorodnych wydarzeń komunikacyjnych oraz tworzeniu wydawnictw firmowych. Realizowała projekty związane z tworzeniem i wdrażaniem elektronicznych narzędzi komunikacji (Intranet, Extranet, strony WWW). Zajmowała się również projektowaniem i wdrażaniem strategii kształtowania wizerunku pracodawcy. Obecnie realizuje projekty doradcze dla firm z różnych branż (doskonalenie komunikacji wewnętrznej, badanie i kształtowanie wizerunku pracodawcy, doskonalenie polityki personalnej, strategiczne programy w obszarze zarządzania personelem) oraz programy szkoleniowe (szkolenia zamknięte i otwarte, warsztaty konsultacyjno-szkoleniowe). Pośród uczestników prowadzonych przez nią szkoleń byli menedżerowie oraz specjaliści z wielu firm i organizacji, między innymi: TP S.A., JTI Polska Sp. z o.o., Sanofi-Aventis Sp. z o.o., QXL Poland Sp. z o.o.(Allegro), Volkswagen Bank Polska S.A., Volkswagen Poznań Sp. z o.o., P4 Sp. z o.o. (Play), Polkomtel S.A., Tesco Polska Sp. z o.o., Scott Wilson, Passus Sp. z o.o., UDT, Metro Group (Makro), PKO BP, TNT, Allianz, Urząd Marszałkowski w Łodzi, ING Bank Śląski.

DR ANNA KOZŁOWSKA – pracownik naukowy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest absolwentką Wydziału Ekonomiczno-Społecznego SGH. Od lat jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z komunikowaniem masowym, komunikowaniem marketingowym. Dalsze zainteresowania naukowe wiąże z problematyką CSR i marketingu społecznego. Autorka trzech podręczników: „Reklama. Socjotechnika oddziaływania”, „Reklama. Techniki perswazyjne” i  „Oddziaływanie mass mediów”, wydanych na SGH. Pracuje nad kolejną książką poświęconą mechanizmom i technikom  perswazyjnym w reklamie.

HALINA MARSZAŁEK-MROZOWSKA - Absolwentka polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz wielu kursów dla dziennikarzy i producentów telewizyjnych (krajowych i zagranicznych, np. w ramach EBU). Od ponad 25 lat pracuje w Telewizji Polskiej S.A.. Wykładowczyni w Instytucie Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz w Studium Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, współpracuje także z innymi uczelniami wyższymi, np.  ze Szkołą Główną Handlową czy Wyższą Szkołą Zarządzania i Marketingu. Autorka wielu biuletynów i analiz warsztatowych dla dziennikarzy telewizyjnych, felietonów poświęconych kulturze języka w mediach oraz współautorka poradnika językowego "Polszczyzna płata nam figle". Przez wiele lat była przewodniczącą, a później członkinią Komisji ds. Karty Ekranowej w Telewizji Polskiej. Członkini Komisji Etyki Telewizji Polskiej w jej 4. kadencji w latach 2003-2005.

DR BARBARA MĄKOSA-STĘPKOWSKA - absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Od roku 1989 do chwili obecnej – pracuje w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego (docent).  Doktor nauk prawnych (za pracę doktorską napisaną pod kierunkiem Prof. Leszka Kubickiego otrzymała nagrodę miesięcznika Państwo i Prawo w kategorii prac doktorskich ). Stopień doktora nauk prawnych uzyskała w Instytucie Nauk Prawnych PAN, w którym pracowała do czasu podjęcia  pracy na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi wykłady i seminaria z przedmiotów dotyczących zagadnień prawnych komunikowania (prawo mediów) i public relations (zagadnienia prawne i etyczne reklamy i public relations). Jest też wieloletnim wykładowcą Podyplomowego Studium Public Relations  w Szkole Głównej Handlowej, a także Podyplomowego Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie  prowadzi zajęcia z zagadnień prawnych i etycznych związanych z komunikowaniem. Przeprowadziła ponadto wiele szkoleń (także cyklicznych) z zakresu tej tematyki dla różnych instytucji państwowych (Sejm, Senat, sądy, prokuratura, policja, wojsko, ministerstwa)  i prywatnych. W latach 1996 – 2006 była Dyrektorem Biura Informacji Ministerstwa Sprawiedliwości i sprawowała funkcję Rzecznika Prasowego Ministra Sprawiedliwości. Ma również doświadczenie praktyczne w pracy typowo dziennikarskiej (między innymi jako sekretarz redakcji dwu czasopism prawniczych i wieloletni Redaktor Naczelny Studia Telewizji Osiedlowej „Ursynat”). Od kilkunastu lat łączy pracę dydaktyczną z pracą w administracji centralnej i samorządowej – aktualnie jest  Naczelnikiem  Wydzialu Organizacyjnego  w Urzędzie Dzielnicy Ursynów, gdzie pełniła równiez przez ponad dwa lata funkcję rzecznika prasowego.

PROF. DR HAB. JACEK MIROŃSKI - profesor nadzwyczajny w Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (SGH).  Kierownik Podyplomowego Studium Public Relations w SGH. Pełnił funkcję Dyrektora Akademickiego Międzynarodowego programu CEMS MIM w SGH (Master’s in International Management – top 10 na świecie w rankingu Financial Times) oraz kierownika Zakładu Komunikacji w Biznesie w SGH. Jego główne zainteresowania badawczo-naukowe i dydaktyczne koncentrują się wokół zachowań organizacyjnych, zarządzania zasobami ludzkimi, przywództwa, władzy i polityki w organizacji, komunikacji w biznesie i zarządzania międzykulturowego. Wykłada na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych, doktorskich oraz MBA m.in. w SGH, w University  of Minnesota (USA), Aalto University (Finlandia), ESADE University (Hiszpania). Prowadził szereg projektów szkoleniowych i doradczych m. in. na zlecenie Krajowej Izby Gospodarczej, UNIDO, Canal Plus, PZU, Bosch i Samsung. Brał udział przy opracowywaniu ekspertyz dla szeregu polskich i zagranicznych firm. Pracował w Procter & Gamble Polska. Był dyrektorem d/s promocji Radia Zet. Jako stypendysta Fundacji Fulbrighta przebywał na Columbia University w Nowym Jorku (USA). Otrzymał roczne stypendium badawcze Japan Foundation na Uniwersytecie Hosei w Tokio (Japonia). Stypendysta Kosciuszko Foundation  na Universtity of Minnesota (USA). Otrzymał także Fulbright Senior Advanced Research Award na przeprowadzenie projektu badawczego na University of Minnesota (USA). Odbywał wizyty i staże naukowe na uniwersytetach w Kanadzie i Szwecji. Jest autorem licznych publikacji, m.in. książek „Homo administratus, czyli człowiek w naukach o zarządzaniu” i „Władza i polityka w przedsiębiorstwie".

DR HAB. PROF. SGH RAFAŁ MRÓWKA - pracuje w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie specjalizuje się w analizie nowoczesnych modeli organizacji, problemach przywództwa gospodarczego, badaniach satysfakcji i zaangażowania pracowników, zarządzaniu kompetencjami pracowników oraz public relations. Jest on także kierownikiem programu MBA-SGH (program Executive MBA w SGH, jeden z dwóch najlepszych programów MBA w regionie Europy Środkowo-Wschodniej według rankingu Eduniversal z 2014 roku) oraz kierownikiem Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH. Działa także aktywnie na rynku doradczym i szkoleniowym – ma ponad 15 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów dla biznesu, jest współwłaścicielem firmy konsultingowo-szkoleniowej IMMOQEE Sp. z o.o. W swojej pracy w konsultingu współpracował m.in. z Umbrella Project (program UNDP – agendy ONZ w Polsce), BIGRAM Personnel Consulting, ITO - United Change Company. Realizował projekty m.in. dla: Hewlett-Packard, Euler Hermes, Tetra Pak, Schneider Electric, Wabco, Microsoft, Auchan, EDS, Esselte, Siemens, Allianz, Totalizator Sportowy, Grupa Hotelowa Orbis, Leroy Merlin, Cersanit. Specjalizuje się badaniach satysfakcji pracowników, pobudzaniu zaangażowania pracowników, programach wspierania innowacyjności organizacji, programach rozwoju kompetencji menedżerów oraz budowaniem wizerunku organizacji, osób, produktów.

Prof. dr hab. BOGDAN MRÓZ – profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył podyplomowe studia menedżerskie we Włoszech (Scuola Enrico Mattei w Mediolanie) oraz 9-miesięczny program zaawansowanego kształcenia menedżerskiego dla wykładowców szkół biznesu (Advanced Management Education Program) w School of Business-Carleton University w Ottawie. Przebywał również na stypendiach i stażach naukowych we Włoszech, Niemczech, Japonii i Kanadzie, gdzie prowadził badania i wykłady na tamtejszych uniwersytetach. Ma w swoim dorobku naukowym książki i artykuły publikowane w Polsce oraz w fachowych czasopismach zagranicznych, jak również referaty prezentowane na krajowych i zagranicznych konferencjach i kongresach naukowych ( w tym m.in. w University of Cambridge). Współpracował przy realizacji różnych projektów z polskimi i zagranicznymi firmami konsultingowymi (RPR Group, Central Europe Trust, Centro Analisi Strategiche). Był ekspertem reprezentującym Polskę w unijnym projekcie DOLCETA (Developing Online Education Tools for Adults) poświęconej formom i metodom edukacji konsumenckiej realizowanej online. Uczestniczył jako wykładowca i trener w szkoleniach dla kadry menedżerskiej organizowanych m.in. pod auspicjami Polskiego Towarzystwa Marketingu oraz Polskiej Fundacji Promocji Kadr. Jest również wykładowcą na studiach podyplomowych i doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jego zainteresowania naukowo-badawcze obejmują m.in. takie zagadnienia jak: lobbing w Polsce i na świecie, gospodarka nieformalna, wpływ procesów globalizacji na strategie biznesowe firm i zachowania konsumentów. 

MIROSŁAW OCZKOŚ - właściciel firmy doradczo- szkoleniowej „OCZKOŚ PERFECT IMAGE”. Aktor, reżyser filmowy i telewizyjny.  Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalista Public Relations w zakresie pracy z głosem, autoprezentacji i mowy ciała. Trener/doradca min. polityków, menadżerów. Współpracował z wieloma stacjami radiowymi min. Radio Manhattan Łódź, program 3 Polskiego Radia, Radio Kolor Warszawa, Radio Plus Warszawa. Konsultant marketingu politycznego. Komentator TVN24, TVN, TVP Info, Polsat News oraz stacji radiowych np. Trójka, Jedynka, Czwórka i Radio Dla Ciebie. Od 11 lat prowadzi zajęcia w Podyplomowym Studium Public Relations przy Kolegium Gospodarki Światowej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku i Uniwersytecie Łódzkim. Członek Akademii Ekspertów PR. Współpracownik Centrum Informacji Europejskiej przy Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej w Warszawie. Autor książek „Abecadło mówienia”, „Sztuka Poprawnej Wymowy czyli o Bełkotaniu i Faflunieniu” „Paszczodźwięki. Mały poradnik dla wielkich mówców”. Jest autorem i współautorem kilkunastu artykułów prasowych na temat wystąpień publicznych, autoprezentacji i mowy ciała. (Public Relations- rozdział książki dla wydawnictwa SGH, a także artykuły w Pracuj.pl, Koneser, Dlaczego). W latach 2001 – 2002 pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w jednej z warszawskich agencji reklamowych.

DR ROLAND PAC – CFO - The Royal Bank of Scotland - Global Hub Europe; Wieloletni praktyk i teoretyk w zakresie relacji inwestorskich w polskich spółkach giełdowych. Wiceprezes i jeden z założycieli Polskiego Instytutu Relacji Inwestorskich. Poprzednio m.in.: Dyrektor Controllingu i Relacji Inwestorskich BOŚ Banku, Dyrektor Zarządzający w ING Bank Śląski nadzorujący m.in. relacje inwestorskie, Dyrektor Controllingu Strategicznego i Relacji Inwestorskich w BRE Banku. Pełnił funkcję Doradcy Ministra Finansów, iPrezesa TCA Management Consultans (UK) i Wiceprzewodniczącego Rad Nadzorczych w spółkach giełdowych. Posiada tytuł MBA Calgary University (Canada). Autor wielu publikacji z zakresu relacji inwestorskich i finansów międzynarodowych.

JOLANTA PLIETH-CHOLEWIŃSKA - była dziennikarka telewizyjna. Zajmowała się wszystkimi gatunkami tego zawodu, od prezentowania po tworzenie własnego programu, od filmu po reportaż. Najlepiej czuła się zawsze w dziennikarstwie informacyjnym. Karierę dziennikarską zaczynała w Ośrodku TVP w Bydgoszczy, gdzie w regionalnym dzienniku była wydawcą, prezenterką i reporterem, tworzyła także i prowadziła programy autorskie. Przez wiele lat była dziennikarką telewizyjnej "Panoramy". Z Public Relations zetknęła się dziesięć lat temu. Ta dziedzina interesowała ją jako druga strona medialnego systemu komunikacyjnego. To ogólne zainteresowanie przerodziło się z czasem w usystematyzowane poszukiwanie wiedzy. Pierwsze samodzielne zadania PR-owskie wykonywała w FIRST Public Relations, gdzie od kilkunastu lat prowadzi dział edukacji medialnej. Zajmuje się szkoleniami dla zarządów polskich i międzynarodowych firm oraz administracji publicznej. Swoje doświadczenia zdobywała między innymi w Polskiej Telefonii Cyfrowej gdzie była Rzecznikiem Prasowym i kierowała Biurem Prasowym oraz jako dyrektor do spraw komunikacji w Wydawnictwie MURATOR. Była również rzecznikiem prasowym Agencji Mienia Wojskowego oraz dyrektorem do spraw komunikacji się grupy kapitałowej JW PROJAN S.A. Od kilku lat pracuje w administracji państwowej. Była  naczelnikiem Wydziału Obsługi Medialnej Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych, a od roku odpowiada za komunikację Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii Solidna praktyka dziennikarska i wszechstronna praktyka PR-owska dały jej możliwość zbudowania wiedzy i silnej pozycji profesjonalistki w obu zawodach. Od wielu lat prowadzi ze studentami zajęcia z zakresu media relations, budowania strategii PR  oraz warsztaty dyplomowe.

Dr Piotr Marek Próba – Coach i wykładowca akademicki. Specjalizuje się w usprawnianiu komunikacji w firmach, a także w problematyce manipulacji medialnych w Polsce, USA i UE. Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz anglistyki. Zdobywca „Srebrnych Szczęk” w „Turnieju Mówców Uniwersytetu Warszawskiego.” Były reporter TVP. Przeprowadził badania na temat wykorzystywania mediów w manipulacjach giełdowych oraz badania technik retorycznych stosowanych w manipulacjach w prasie i telewizji. Pracuje jako executive coach wspierający kadrę zarządzającą dużych korporacji.

PAWEŁ SANOWSKI - Prezes Instytutu Monitorowania Mediów, Prezes wortalu PRoto.pl, Członek Zarządu MediaTrust Romania. Wykształcenie: Politechnika Wrocławska, kierunek Zarządzanie i Marketing; Wyższa Szkoła Ubezpieczeń i Bankowości, studia podyplomowe. Wcześniej pracował w TUiR Warta S.A. jako Zastępca Dyrektora Biura Sieci Sprzedaży, w TUiR Partner S.A. grupa Trygg Hansa jako Doradca Prezesa ds. Strategii i Rozwoju oraz w 3 NFI S.A. w Departamencie Zarządzania Udziałami. Prowadzi wykłady na temat analizy mediów m. in. w Szkole Głównej Handlowej, Uniwersytecie Warszawskim, WSPiZ im. Koźmińskiego, London School of PR. Urodzony w 1971 r.; żonaty, ma trzech synów.

BEATA STEJGWIŁŁO-LAUDAŃSKA - Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Pedagogicznego (specjalizacja: środki masowego przekazu) oraz Podyplomowego Studium Public Relations przy Uniwersytecie Warszawskim. Ekspert z zakresu komunikacji wewnętrznej i CSR. Podczas 12 lat pracy w Telekomunikacji Polskiej stworzyła i wdrożyła z sukcesem strategie komunikacji wewnętrznej w okresie prywatyzacji, restrukturyzacji, rebrandingu, a także podczas zmian wynikających z przekształceń w ramach grupy kapitałowej. Przez 4 lata pełniła funkcję redaktor naczelnej wewnętrznej gazety korporacyjnej TP. Doradca w zakresie wykorzystywania narzędzi komunikacyjnych w budowaniu wizerunku firmy, osiągania określonych celów informacyjnych, tworzenia kultury korporacyjnej, a także wprowadzenia zmian w systemie zarzadzania i wspierania strategii  marketingowych. Pracowała m.in. dla: DHL Express (budowanie pożądanych relacji pomiędzy firmą a klientami biznesowymi), Stołecznej Estrady (autorka koncepcji działań PR - ze szczególnym uwzględnieniem media – relations, szef biura prasowego Festiwalu Warszawskiego „Skrzyżowanie Kultur”). Pracowała też dla kanału Biełsat TVP. Przez kilka ostatnich lat związana z Grupą ENEA, w której zajmowała się m.in. wprowadzaniem zmian w kulturze korporacyjnej, strategią i wdrożeniem wolontariatu pracowniczego oraz projektem społecznym Koalicja „Prezesi-wolontariusze 2011”. Od dwóch lat także prezes Fundacji Nowoczesnej Edukacji, której misją jest wdrażanie innowacyjnych programów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.

LIDIA STĘPIŃSKA-USTASIAK - absolwentka nauk społecznych w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych oraz Social Sciences w Polskiej Akademii Nauk. Obecnie jest doktorantką Instytutu Studiów Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Drogę zawodową rozpoczynała w dziennikarstwie, współpracując z „Życiem” i „The Warsaw Voice”. Doświadczenie w dziedzinie Public Relations zdobywała w agencjach United Public Relations, Pegasus i in. Pracowała także jako Manager ds. Promocji i PR w firmie Amica Wronki, pełniła funkcję PR Managera w PTK Centertel. Obecnie kieruje działem PR w firmie UPC Polska. Zawodowo interesuje się zastosowaniem nowych technologii w komunikacji i Public Relations.

MICHAŁ SZAPIRO - posiada tytuł MBA Executive nadany przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz Uniwersytet w Minnesocie. Jest magistrem ekonomii. Specjalizuje się w zarządzaniu reputacją, komunikacji korporacyjnej oraz Public Affairs. Prowadzi szkolenia i wykłady.  Wcześniej kierował działami komunikacji korporacyjnej w wiodących na rynku agencjach. Koordynował i współrealizował projekty m.in. dla: Boeing, Procter&Gamble, Ergo Hestia, Tauron, Komisja Europejska, PKPP Lewiatan, GlaxoSmithKline, Lidl, Amerykańska Izba Handlowa w Polsce, Deloitte, Bioton i wiele innych.

ANDRZEJ SZUMOWSKI – wykładowca na Studium Public Relations Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego /1987/ oraz Podyplomowego Studium Public Relations w Szkole głównej Handlowej w Warszawie /1997/. Pełnił funkcję Dyrektora Biura Komunikacji i Public Relations w Spółce Agros Holding SA /1995-1997/. Jako Wiceminister w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej w 1997 r. odpowiedzialny za przygotowanie strategii promocji akcesji Polski do UE i procesu edukacji w tym zakresie. Ekspert Komitetu Ekonomiczno – Społecznego/ ECOSOC/ przy KE UE – współautor raportu na temat stanu przygotowań Polski do akcesji do UE - /1998-2000/. Doradca Szefa Kancelarii Prezydenta, Pani Danuty Hubner – 1998. Doradca Ministra Spraw Zagranicznych do spraw promocji polskiej gospodarki /2002-2005/. Współprzewodniczący Forum Gospodarczego Polska – Korea Południowa z okazji wizyty w Polsce Prezydenta Korei Pd – 2004. Były Wiceprezes Polsko – Hiszpańskiej Izby Gospodarczej, były Członek władz Polsko – Brazylijskiej Izby Gospodarczej, były członek Francusko – Polskiej Izby Przemysłowo Handlowej, były Wiceprezes Towarzystwa Współpracy Gospodarczej z Krajami Ameryki Łacińskiej. Członek Rady Programowej CESLA – Centrum Studiów Latynoamerykańskich. Przewodniczący Rady Głównej ZP Polski Przemysł Spirytusowy. Jest Prezesem Polish Vodka Association. Członek Rady Konsultacyjnej ds. Handlu i Usług w Ministerstwie Gospodarki. W przeszłości zajmował następujące stanowiska: Prezes Stowarzyszenia Producentów Napojów Bezalkoholowych, Wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności, członek Zespołu Doradców ds. Promocji Polskiej Żywności przy Ministrze Rolnictwa i Rozwoju Wsi. W roku 2011 został wyróżniony przez Ministra Spraw Zagranicznych Odznaką Honorową „Bene Merito” za zasługi w zakresie promocji Polski za granicą.  Zawodowo związany z Wyborowa SA. gdzie od 2003r. pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu. Odznaczony przez Króla Hiszpanii krzyżem Cruz de Oficial /2014 r./.

GRZEGORZ TURNIAK - niestrudzony orędownik wartościowych idei: networkingu, zarządzania talentami, karierą i czasem. Od lutego 2006 jest Prezesem firmy BNI Polska. Pełnił również funkcję konsultanta PR Central & Eastern Europe w serwisu Jobpilot/Monster. Poprzednio w swojej karierze piastował m.in. funkcje Prezesa jobpilot Polska, HR Sector Sales Manager - SAP Polska, Managing Director - Neumann Management Institute, Dyrektora Polskiej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej, certyfikowany konsultant OD ( OD Institute Ohio), nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College), oraz certyfikowany coach ICC (International Coaching Community). W latach 2002-2004 Członek Zarządu PSZK i Prezes Stowarzyszenia Profesjonalych Mówców w Polsce i Prezes Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Kariery. Grzegorz jest współautorem książek "Alchemia Kariery" i "Profesjonalny networking czyli kontakty które procentują".

DR HAB. PROF. SGH PIOTR WACHOWIAK – Prodziekan Kolegium Zarządzania i Finansów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest absolwentem Wydziału Handlu Wewnętrznego SGPiS, kierunku Organizacja i zarządzanie. Pracę magisterską napisał na temat polityki personalnej wobec młodych pracowników, natomiast rozprawa doktorska była poświęcona negocjacjom, jako jednemu ze sposobów rozwiązywania konfliktów. Rozprawą habilitacyjna dotyczy wrażliwości społecznej polskich przedsiębiorstw. Od 24 lat ma związki z praktyką gospodarczą pracując na stanowiskach kierowniczych w różnych organizacjach. M. in. był zastępcą dyrektora Zarządu Domów Komunalnych Warszawa- Śródmieście, Dyrektorem Wydziału Budynków Komunalnych Urzędu Gminy Warszawa- Centrum oraz zastępcą dyrektora Zarządu Dzielnicy Żoliborz – członkiem Zarządu Dzielnicy i Kanclerzem SGH. Specjalizuje się w problematyce: zarządzania ludźmi w organizacji, negocjacji, społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Prowadzi badania naukowe na temat: polityki personalnej w przedsiębiorstwach działających w Polsce, pomiaru kapitału intelektualnego. przedsiębiorstw, zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach oraz raportowania społecznego.
Autor lub współautor wielu publikacji na temat negocjacji, rozwiązywania konfliktów oraz zachowań uczestników organizacji, pomiaru kapitału intelektualnego i zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie oraz społecznej odpowiedzialności biznesu.  M.in. książek „ Profesjonalny menedżer. Umiejętności pełnienia ról kierowniczych”, „Kierowanie zespołem projektowym”, „Pomiar kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa”, „Prezentacja profesjonalna. Teoria i praktyka”. Współpracuje z firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi. Bierze udział w opracowywaniu ekspertyz dla przedsiębiorstw oraz w szkoleniach dla kadr menedżerskich.

BOGUMIŁA WIĘCŁAW – wieloletni pracownik Ministerstwa Spraw Zagranicznych m.in. w Helsinkach, Waszyngtonie, Canberze; b. zastępca dyrektora Protokołu Dyplomatycznego. Brała udział w wielu wizytach najwyższego szczebla oraz współmałżonków głów państw i szefów rządów. Prowadzi szkolenia z protokołu dyplomatycznego dla pracowników MSZ, urzędów administracji publicznej oraz zajęcia w Krajowej Szkole Administracji Publicznej (KSAP), Polskim Instytucie Dyplomacji im. I.J. Paderewskiego, Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych (PISM) i Europejskiej Akademii Dyplomacji (EAD).

Dr hab. prof. SGH SŁAWOMIR WINCH – adiunkt w Katedrze Zarządzania w Gospodarce SGH. Jest absolwentem Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Pracę magisterską napisał na temat systemów wartości propagowanych w prasie codziennej. Obroniona w Zakładzie Nauk Zarządzania PAN rozprawa doktorska dotyczyła problematyki społecznej oceny ryzyka w zarządzaniu. Prowadził szkolenia z zakresu technik sprzedaży i negocjacji dla przedsiębiorstw przemysłowo – handlowo – usługowych, m. in., dla potrzeb Narodowego Banku Polskiego, Roto Frank Sp. z o.o., Cezex, Sovit P.H., Radio dla Ciebie, ING Usługi Finansowe S.A.. Brał udział przy opracowywaniu ekspertyz dla szeregu polskich i zagranicznych firm w ramach współpracy z Uniconsult - Group. Do jego głównych zainteresowań badawczo-naukowych należą: kultura organizacyjna, negocjacje, zarządzanie ludźmi. Jest autorem licznych publikacji, m.in. książki "Negocjacje – jednostka, organizacja, kultura".

Dr PAWEŁ WÓJCIK - Doktor psychologii, Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski. W latach 1990-1995 dyrektor badań w agencji badawczej DEMOSKOP. Od 1996 do 2008 Członek Zarządu i współwłaściciel agencji badawczej IQS and Quant Group. Od 2008 do 2013 wiceprezes agencji badań marketingowych 4P Research Mix. W latach 2013-2016 Business Development Director w Millward Brown. Obecnie Head of Research and Analysis w domu mediowym Mullen Lowe Media Hub. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w badaniach zachowań i psychologii konsumentów. Realizował projekty badawczo-konsultingowe oraz szkolenia m.in. dla  takich firm jak Unilever, Coca-Cola, Mars, Kraft (Mondelez), Jutrzenka (Colian), Mokate. Autor książki „Psychografia Konsumentów” wydanej 2017 roku. Jest również wykładowcą na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.