Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
logo do druku
 
OFERTA SGH
Podyplomowe Studia „Rynki w handlu międzynarodowym” : Program
Podyplomowe Studia „Rynki w handlu międzynarodowym”
Study in English Uniwersytet Trzeciego Wieku E-learning Szkolenia korporacyjne Kursy językowe Studia MBA Studia doktoranckie Studia podyplomowe Studia magisterskie Studia licencjackie Kursy przygotowawcze Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy Akademia Młodego Ekonomisty
 

 Program studiów

 

​Moduł I: Marketing międzynarodowy – strategie ekspansji na rynki międzynarodowe

  • Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw.
  • Formy wejścia na rynki zagraniczne.
  • Strategie marketingowe na rynkach międzynarodowych.
  • Zachowania nabywców na rynku międzynarodowym.
  • Otoczenie kulturowe przedsiębiorstw.
  • Globalizacja marek.
  • Globalizacja łańcucha dostaw.

Moduł II: Polityka handlu zagranicznego i specyfika rynku Unii Europejskiej

  • Prawo gospodarcze Unii Europejskiej.
  • Jednolity rynek europejski.
  • Instytucje Unii Europejskiej w zakresie handlu zagranicznego.
  • Miejsce Unii Europejskiej w handlu międzynarodowym.
  • Centra logistyczne na rynku europejskim.
  • Polityka wobec importu i eksportu w Unii Europejskiej.
  • Rozliczenia finansowe handlu międzynarodowego na rynku europejskim.
  • Kulturowe otoczenia prowadzenia transakcji handlu zagranicznego.
  • Ochrona praw własności intelektualnej.

Moduł III: Specyfika rynku Chin

  • Prawo celne Chin.
  • Warunki dostępu do rynku Chin: narzędzia handlu zagranicznego.
  • Ochrona własności intelektualnej w handlu towarowym: patenty, prawo autorskie, znaki towarowe.
  • Kultura Chin jako otoczenie prowadzenia transakcji handlu zagranicznego.
  • Znaki towarowe i strategie marketingowe na rynku Chin.
  • Centra logistyczne w Chinach: Pekin, Yantian.

Moduł IV: Specyfika rynku Stanów Zjednoczonych

  • Prawo celne Stanów Zjednoczonych (Tariff Act z 1930 r.).
  • Rola U.S. Customs and Border Protection oraz Food and Drug Administration w transakcjach handlowych. 
  • Strategie wejścia na rynek Stanów Zjednoczonych.
  • Polityka handlowa Stanów Zjednoczonych.
  • Dokumenty handlowe w transakcjach handlu zagranicznego do Stanów Zjednoczonych: sposób wypełniania faktur, formularzy wjazdowych.
  • Centra logistyczne w Stanach Zjednoczonych.
  • Otoczenie kulturowe prowadzenia transakcji handlowych ze Stanami Zjednoczonymi.
  • Ochrona praw własności intelektualnej.

Moduł V: Pozyskiwanie rynku Rosji w handlu międzynarodowym

  • Warunki eksportu UE oraz Polski do Rosji.
  • Rola importu towarów i usług z Rosji do UE i Polski.
  • Transakcje handlu zagranicznego z Rosją–dokumentacja i ubezpieczenia.
  • Rosja w WTO.

Moduł VI: Rynek Ameryki Łacińskiej w handlu międzynarodowym

  • Specyfika rynku Ameryki Łacińskiej – otoczenie gospodarcze i kulturowe.
  • Warunki eksportu na rynek państw Ameryki Łacińskiej.
  • Dokumenty handlowe w transakcjach importu do UE i Polski.
  • Centra logistyczne w państwach Ameryki Łacińskiej.

Moduł VII: Rynek państw Bliskiego Wschodu w handlu międzynarodowym

  • Położenie i klimat.
  • Warunki dostępu do rynku państw Bliskiego Wschodu dla eksporterów.
  • Rola Bliskiego Wschodu w handlu międzynarodowym.
  • Otocznie kulturowe prowadzenia transakcji handlu zagranicznego.
  • Centra logistyczne na Bliskim Wschodzie.

Moduł VIII: Rynek Afryki w handlu międzynarodowym

  • Położenie i klimat.
  • Warunki dostępu do rynku państw Afryki dla eksporterów.
  • Handel zagraniczny Polski i państw UE z regionem Afryki
  • Otocznie kulturowe prowadzenia transakcji handlu zagranicznego.
  • Centra logistyczne w Afryce.

Moduł IX: Specyfika rynku Karaibów

  • Państwa i terytoria zależne regionu Karaibów.
  • Integracja regionalna Karaibów.
  • Współpraca Unii Europejskiej z krajami Karaibskimi, w ramach współpracy UE z krajami AKP (Afryka, Karaiby, Pacyfik).

Moduł X: Historia rynków finansowych

  • Stulecie pieniądza papierowego.
  • Ewolucja bankowości komercyjnej.
  • System z Bretton Woods.
  • Monetaryzm i globalizacja.

Moduł XI: Finanse przedsiębiorstwa

  • Inwestowanie na rynkach międzynarodowych.
  • Korporacje transnarodowe.

Moduł XII: Rola międzynarodowych transakcji gospodarczych w utrzymaniu rynku: od dokumentacji do zabezpieczania rozliczenia transakcji w handlu międzynarodowym

  • Etapy transakcji handlu międzynarodowego.
  • Zawarcie umowy w handlu międzynarodowym – złożenie oferty. 
  • Etapy transakcji eksportowej.
  • Etapy transakcji importowej.
  • Istota odprawy celnej: procedura i dokumentacja.
  • Cła: rodzaje, taryfa celna.
  • Różne wersje Incoterms. Rola i znaczenie Międzynarodowej Izby Handlowej w Paryżu.
  • Transport w handlu międzynarodowym.
  • Konosament w transporcie morskim, morski list przewozowy.
  • Spedycja w handlu międzynarodowym: umowa z przewoźnikiem.

Moduł XIII: Rola finansów międzynarodowych w na rynkach zagranicznych

  • Instytucjonalna infrastruktura europejskiego rynku finansowego.
  • Unijne regulacje ostrożnościowe.
  • Międzynarodowe operacje bankowe.

Moduł XIV: Negocjacje na rynkach międzynarodowych

  • Istota, pojęcie, znaczenie negocjacji w handlu międzynarodowym.
  • Styl negocjacji obowiązujący w Stanach Zjednoczonych, Europie, w Chinach.
  • Styl negocjacji w krajach Bliskiego Wschodu.
  • Znaczenie mentalności narodowej w negocjacjach handlu międzynarodowego.
  • Etyka biznesu w negocjacjach międzynarodowych.
  • Podstawy prawne negocjacji w handlu międzynarodowym.

Moduł XV: Organizacje międzynarodowego regulujące dostęp do rynków międzynarodowych

  • Światowa Organizacja Handlu–zasady handlu międzynarodowego.
  • Pozostałe.

Moduł XVI: Protokół dyplomatyczny i savoir-vivre

  • Służba zagraniczna RP.
  • Symbolika państw obcych.
  • Przyjęcia dyplomatyczne.
  • Elegancja ubioru w kontaktach dyplomatycznych.