Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
logo do druku
 
OFERTA SGH
Podyplomowe Studia "Startup Inspiration Lab - Startupy: Laboratorium Inspiracji" : Program
Podyplomowe Studia "Startup Inspiration Lab - Startupy: Laboratorium Inspiracji"
Study in English Uniwersytet Trzeciego Wieku E-learning Szkolenia korporacyjne Kursy językowe Studia MBA Studia doktoranckie Studia podyplomowe Studia magisterskie Studia licencjackie Kursy przygotowawcze Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy Akademia Młodego Ekonomisty
 

 Program studiów

 
​Blok I. Inspiracje dotyczące kluczowych narzędzi i metodyk (56 godzin, 28 punktów ECTS)
  1. Analiza strategiczna współczesnego otoczenia biznesu: m.in. polityka, gospodarka, kultura i społeczeństwo
  2. Globalne trendy biznesowe a świat startupów, m.in. sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość,
  3. Pomysł biznesowy i rozwój produktu w startupie
  4. Skuteczne zarządzaniem zespołem startupowym
  5. Klasyczne i alternatywne metody finansowania startupów
  6. Wyzwania menedżerskie na poszczególnych etapach cyklu życia startupów
  7. Ochrona własności intelektualnej i tworzenie umowy inwestycyjnej

Blok II. Inspiracje dotyczące globalnego ekosystemu startupowego (72 godziny, 36 punktów ECTS)
  1. Modele biznesowe, strategie konkurencji i strategie rozwoju w startupach
  2. Praktyka działania jednorożców – studia przypadków
  3. Osobowości współczesnego świata startupów: przedsiębiorcy, inwestorzy, mentorzy
  4. Charakterystyka największych klastrów startupowych świata
  5. Kluczowe branże startupowe
  6. Słynne instytucje otoczenia biznesu i programy wspierające startupy
  7. Świat startupów a świat korporacji, CVC – corporate venture capital
  8. Kluczowe eventy świata startupowego i znaczenie networkingu
  9. Ryzyko, niepewność i zagrożenia w świecie startupów. Trudne momenty i przyczyny porażek

Blok III. Inspiracje dotyczące przyszłości (32 godziny, 16 punktów ECTS)
  1. Społeczna odpowiedzialność startupów i kapitał wysokiego ryzyka o profilu społecznym
  2. Wyłaniające się nowe branże startupów i oczekiwane trendy przyszłości, m.in. nanotechnologia, robotyka, blockchain
  3. Przemysły kreatywne, design i współpraca pomiędzy światem biznesu i światem sztuki
  4. Social media i nowoczesny marketing w internecie

Blok IV. Sesje mentoringowe (16 godzin, 8 punktów ECTS)
  1. Mentoring dotyczący pomysłu na produkt / usługę
  2. Mentoring dotyczący podejścia do budowania zespołu
  3. Mentoring dotyczący metod finansowania startupu
  4. Mentoring dotyczący globalnej skalowalności biznesu.