Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
logo do druku
 
OFERTA SGH
Podyplomowe Studia Zarządzanie Biznesem Medycznym : Program
Podyplomowe Studia Zarządzanie Biznesem Medycznym
Study in English Uniwersytet Trzeciego Wieku E-learning Szkolenia korporacyjne Kursy językowe Studia MBA Studia doktoranckie Studia podyplomowe Studia magisterskie Studia licencjackie Kursy przygotowawcze Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy Akademia Młodego Ekonomisty
 

 Program studiów

 

Blok I – Problematyka ochrony zdrowia – 20 h

  • Organizacja „ochrony zdrowia” - historia i teraźniejszość
  • Organizacja ochrony zdrowia na przykładzie wybranych krajów
  • Prawo medyczne – podstawowe regulacje i akty prawne
  • Finansowanie świadczeń zdrowotnych - doświadczenia polskie i modele zagraniczne
  • Zarządzanie zakładem opieki zdrowotnej; wyzwania, możliwości i ograniczenia
  • Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia, TQM procesy decyzyjne
  • Rola, znaczenie i prawa pacjenta – ograniczenie systemu czy katalizator rozwoju?
  • EBM i HTA narzędzia obiektywizacji procesów decyzyjnych
  • IT w ochronie zdrowia
  • Polityka lekowa państwa, miejsce NFZ w relacjach przemysł farmaceutyczny świadczeniodawcy, znaczenie aptek dla systemu ochrony zdrowia

Blok II – Zarządzanie - 20 h

  • Analiza otoczenia
  • Formułowanie strategii
  • Strategia błękitnego oceanu
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu
  • Realizacja strategii
  • Zarządzanie personelem, motywowanie i tworzenie zaangażowania pracowników
  • Tworzenie środowisk innowacyjnych w organizacji i zarządzanie innowacjami
  • Budowanie relacji wewnątrz organizacji – analiza klientów wewnętrznych

Blok III – Finanse przedsiębiorstwa – 15 h

  • Cele przedsiębiorstwa a równowaga finansowa
  • Decyzje finansowe a pozycja finansowa przedsiębiorstwa
  • Ocena progu rentowności a podstawowe strategie finansowe
  • Powiązanie zadań operacyjnych i długookresowych
  • Podstawy metody budżetowania przedsiębiorstwa
  • Organizacja budżetowania dystrybucji
  • Zarządzanie płynnością finansową a kapitał pracujący
  • Podejmowanie decyzji inwestycyjnych - ocena efektywności i ryzyka
  • Kalkulacja kosztu kapitału
  • Kształtowanie struktury kapitału a wartość firmy

Blok IV – Psychologia biznesu – 30 h

  • Organizacja- misja, kultura, rozwój
  • Misja, cele i strategia w organizacji
  • Kształtowanie kultury organizacji
  • Organizacje uczące się (OU)
  • Kierowanie zmianą w organizacji
  • Zmiana w rozwoju organizacji
  • Proces i etapy zmiany
  • Uczestnicy zmian w organizacji
  • Pokonywanie oporu wobec zmian
  • Opór przed zmianami
  • Pokonywanie barier wprowadzania zmian
  • Komunikowanie zmian w organizacji
  • Ograniczanie rozmiaru stresu związanego z wprowadzaniem zmian
  • Umiejętność negocjowania jako kluczowa kompetencja członków organizacji
  • Psychologiczne fazy negocjacji – dynamika procesu
  • Negocjacje w praktyce
  • Obrona przed manipulacją

Blok V – Prawo – 30 h

  • Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej
  • Spółka handlowa jako forma organizacyjno-prawna przedsiębiorstwa
  • Prawo farmaceutyczne
  • Regulacje prawne sektora farmaceutycznego
  • Wprowadzenie do obrotu produktu leczniczego
  • Obrót produktami leczniczymi
  • Nadzór nad rynkiem farmaceutycznym
  • Ochrona własności przemysłowej produktów leczniczych
  • Odpowiedzialność karna na gruncie prawa farmaceutycznego
  • Własność przemysłowa
  • Patenty i wyłączność danych
  • Podstawy ochrony patentowej leków
  • SPC - dodatkowe prawa ochrony - zakres i aktualna praktyka Urzędu Patentowego
  • Porozumienie TRIPS
  • Znaki towarowe
  • Nazwy leków
  • Posługiwanie się w reklamie leków oznaczeniami chronionymi
  • Kryteria wyboru nazw leków
  • Nazwy leków a domeny internetowe
  • Wytyczne URPL w zakresie nazewnictwa leków
  • Import równoległy leków

Blok VI – Marketing – 25 h

  • Wyzwania współczesnego biznesu a działalność marketingowa firm
  • Marketing a sukces rynkowy przedsiębiorstw (analiza przypadków)
  • Źródła przewagi konkurencyjnej firm na rynku polskim
  • Koncepcja i pojęcie marketingu – wrażliwość rynkowa przedsiębiorstwa
  • Cechy marketingowej orientacji firmy (case-study)
  • Źródła krytyki i zarzuty wobec tradycyjnego marketingu
  • Współczesna rola i zadania marketingu w firmie
  • Budowanie i dostarczanie wartości dla klienta – nowe podejście do myślenia o rynku i marketingu
  • Pojęcie i cykl planowania i zarządzania marketingiem – plan marketingowy (struktura, cele)
  • Narzędzia analiz marketingowych (wskaźnikowa, SWOT, BCG, GE itp.)
  • Rola i proces budowania wiedzy rynkowej
  • Narzędzia i metody badan rynku
  • Misja, cele i strategie marketingowe – podstawowe narzędzia
  • Strategia konkurencji
  • Segmentacja i pozycjonowanie – koncepcja USP
  • Strategiczny a operacyjny marketing – Koncepcja 4P, 5P i 7P
  • Marketingowe postrzeganie produktu a polityka produktu
  • Proces i narzędzia komunikacji rynkowej
  • Polityka cen
  • Proces i metody dystrybucji towarów

Blok VII – Public relations (PR) – 20 h

  • Public Relations – podstawowe pojęcia, źródła, funkcje społeczne, podstawy psychologiczne
  • Podstawy komunikacji społecznej
  • PR korporacyjny a PR produktowy
  • Wykorzystanie Internetu w PR
  • Kreowanie wizerunku osoby, firmy, produktu.
  • Komunikacja kryzysowa
  • Media Relations. Zasady współpracy ze środowiskiem dziennikarskim
  • Prawo prasowe i prawo autorskie
  • Monitoring mediów
  • Projektowanie strategii komunikacyjnych i kampanii PR oraz ich realizacja
  • Redakcja tekstów PR
  • Przygotowanie konferencji. Press kit. Biuro prasowe
  • Konferencja prasowa – symulacja
  • Organizacja imprez – events PR
  • Sponsoring. Negocjacje
  • Warsztaty medialne. Techniki wystąpień publicznych, przemawiania i prezentacji
  • Język wypowiedzi publicznej, manipulacje językowe. Sztuka prezentacji i autoprezentacji.


Program studiów obejmuje łącznie 160 godzin zajęć dydaktycznych

Studia trwają 2 semestry, a ich kolejne edycje są uruchamiane zawsze w semestrze zimowym.
Zajęcia rozpoczynają się w październiku danego roku, a kończą w lipcu następnego roku.
Zapisy przyjmowane są od kwietnia tego roku, w którym ma zostać uruchomiona dana edycja studiów.

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele.

Planowane rozpoczęcie VI edycji studiów to 25–26 października 2014 r.

Wszystkie zajęcia odbywają się wyłącznie w soboty i niedziele.